انتقاد مقامات سابق نظامی اسرائیلی از پذیرفتن مسئولیت حمله به نیروگاه اتمی سوریه

انتقاد مقامات سابق نظامی اسرائیلی از پذیرفتن مسئولیت حمله به نیروگاه اتمی سوریه
پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 13:26

مقامات ارشد سابق امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، از دلیل و زمان‌بندی پذیرفتن مسئولیت حمله به راکتور هسته‌ای سوریه در سال 2007 به شدت انتقاد کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) پس از 11 سال به صورت رسمی مسئولیت حمله هوایی به نیروگاه اتمی سوریه در سال 2007 را برعهده گرفت اما برخی از مقامات ارشد سابق امنیتی و نظامی اسرائیلی از این کار به شدت انتقاد کردند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با زیر سوال بردن منطق در پس این اعلامیه، گفت که تصمیم برای پذیرفتن مسئولیت حمله به راکتور هسته‌ای سوریه در زمان فعلی، محاسبات سیاسی را در نظر نگرفته است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» یعلون همچنین گفت که شک دارد طراحان اصلی حمله نیز فقط با گذشت 10 سال، با علنی کردن آن موافق باشند.

«تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل «موساد» نیز با نادرست خواندن علنی کردن حمله سال 2007 به سوریه، تاکید کرد مقامات فعلی تل‌آویو قصد داشتند از این کار استفاده تبلیغاتی کرده و برای خود اعتبار جمع کنند.

«اِلی بن مئیر» فرمانده وقت اطلاعات ارتش این رژیم نیز در مصاحبه رادیوی گفت که با این تصمیم مخالف بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله هوایی سال 2007 به نیروگاه اتمی سوریه، کار آنها بوده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دستور 10 ساله «سکوت خبری» درباره این حمله، امروز منقضی شد. همچنین انتشار این بیانیه در زمانی صورت گرفته که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر واشنگتن را برای اقدامی محکم‌تر علیه ایران در سوریه، تحت فشار گذاشته است.

بر اساس اسناد، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این عملیات، چهار جنگنده F-16 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تاسیسات «الخُبر» در صحرای دیرالزور واقع در 480 کیلومتری عمق خاک سوریه را هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها