کرملین: اقدام جانسون در مقایسه پوتین با هیتلر، منزجرکننده است

کرملین: اقدام جانسون در مقایسه پوتین با هیتلر، منزجرکننده است
پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 14:56

سخنگوی کرملین، اقدام وزیر خارجه انگلیس در مقایسه رئیس‌جمهور روسیه با «آدولف هیتلر» را اقدامی منزجرکننده خواند.

العالم - اروپا

کرملین در واکنش به اظهارات اخیر «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را با «آدولف هیتلر» مقایسه کرده بود، گفت که این اقدام مقام ارشد انگلیس، «منزجرکننده» است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه (امروز) گفت که کرملین اظهارات «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که در آستانه جام جهانی فیفا، روسیه را با آلمان نازی مقایسه کرد را اقدامی تهاجمی و غیرقابل پذیرش ‌تلقی می‌کند.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران اینگونه گفت: «این کاملاً اظهاراتی بی‌رحمانه است که مناسب وزیر خارجه یک کشور نیست...قطعاً اظهاراتی تهاجمی و غیرقابل پذیرش است».

روز چهارشنبه (دیروز)، جانسون با نظر یک نماینده پارلمان در نشست کمیته منتخب امور خارجه پارلمان انگلیس موافق بود که گفت پوتین قصد دارد از جام جهانی به همان شیوه‌ای استفاده کند که هیتلر در المپیک 1936 بعنوان یک «تمرین روابط عمومی» بهره برد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: «درباره جام جهانی روسیه، مقایسه آن با بازی‌های المپیک سال 1936 کاملاً صحیح است.»

جانسون مدعی شد پوتین قصد دارد از میزبانی جام جهانی فوتبال برای ارتقاء تصویر روسیه استفاده کند.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اینباره گفت که مقایسه میان روسیه که میلیون‌ها نفر از این کشور جان خود را در مبارزه با فاشیسم و آلمان نازی از دست دادند، از یکی از رؤسای وزارت دیپلماتیک یک کشور اروپایی انتظار نمی‌رود.

اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس در بحبوحه تیره شدن روابط میان بریتانیا و روسیه در پی مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه روس مطرح شده است.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، روسیه را عامل مسموم شدن اسکریپال می‌داند و 23 دیپلمات روس را از سفارتخانه لندن اخراج کرد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، دیپلمات‌های روس با خانواده‌هایشان انگلیس را ترک کردند و می نیز یکسری اقدامات ضدروسی اعلام کرد. روسیه نیز در اقدامی متقابل 23 دیپلمات انگلیسی را اخراج کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها