سرنگونی حدود 40 فروند انواع جنگنده و بالگرد سعودی در يمن در سه سال گذشته

سرنگونی حدود 40 فروند انواع جنگنده و بالگرد سعودی در يمن در سه سال گذشته
پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 20:03

پایگاه اینترنتی یمنی گزارش داد، در طول سه سال گذشته در تجاوز نامی عربستان به یمن حدود 40 فروند از انواع پرنده های جنگی سعودی ساقط شده اند.

العالم - یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در طول سه سال گذشته یعنی از زمان آغاز تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش حدود 40 فروند انواع جنگنده، بالگرد و پهپادهای جاسوسی و تهاجمی متجاوزان و نیز 10 فروند انواع کشتی های جنگی، ناوچه‌ها و قایقهای جنگی آنها را منهدم کرده‌اند.

علاوه بر اینکه فرمانده نیروی هوایی ارتش سعودی یعنی محمد الشعلان و دهها فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش عربستان در حملات موشکی به پایگاههای هوایی عربستان در مناطق مختلف عربستان از جمله در پایگاه هوایی خمیس مشیط عسیر و فرودگاه بین المللی ریاض به هلاکت رسیدند

این پایگاه اینترنتی با اشاره به سرنگونی یک فروند جنگنده اف-15 ساخت آمریکا و متعلق به نیروی هوایی ارتش سعودی که عصر دیروز بر فراز استان صعده یمن هدف حمله پدافند هوایی یمن قرار گرفت و سرنگون شد و ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویر آن را به نمایش گذاشت، افزود: پدافند هوایی و نیز نیروی دریایی یمن طی سه سال گذشته به تجهیزات نظامی هوایی و دریایی ائتلاف سعودی-آمریکایی خسارات زیادی وارد کرده اند.

آمارهای جدید نشان می دهد پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانسته است بیش از 38 فروند پرنده جنگی ائتلاف سعودی از جمله 12 فروند بالگرد آپاچی، شش فروند اف-16 و اف-15 و بیش از 20 فروند پهپاد جاسوسی و شناسایی را سرنگون کند و بیش از 10 فروند دیگر از انواع پرنده های نظامی متجاوزان نیز هدف قرار گرفته‌اند.

نیروی دریایی یمن نیز توانسته است بیش از 10 فروند کشتی جنگی، ناوچه و قایقهای جنگی متجاوزان را در دریای سرخ منهدم و غرق کند یا از کار بیاندازد.

پربیننده ترین خبرها