واکنش رسمی چین به فرمان جنگ تجاری ترامپ علیه پکن

واکنش رسمی چین به فرمان جنگ تجاری ترامپ علیه پکن
جمعه 3 فروردين 1397 - 09:19

پس از فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در خصوص اعمال تعرفه ها و محدودیت های جدید تجاری علیه چین، سفیر این کشور در واشنگتن با انتشار بیانیه رسمی گفته است که پکن جنگ تجاری در برابر آمریکا را تا پایان ادامه می دهد.

العالم ـ آسیا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) سندی امضا کرد که تعرفه های جدیدی برای کالاهای چینی به ارزش 60 میلیارد دلار و همچنین محدودیت های تجاری جدید علیه این کشور اعمال می کند.
سفارت چین در واشنگتن با انتشار بیانیه ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرده، تصمیم ترامپ را «اقدام یکجانبه حمایتگرایانه» توصیف و نارضایتی و مخالفت شدید پکن را با آن اعلام کرده است.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه چین خواهان جنگ تجاری نیست، تصریح شده، اگر جنگی تجاری از سوی آمریکا آغاز شود، چین برای دفاع از منافع مشروع خود تا پایان خواهد جنگید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) سندی امضا کرد که مطابق آن بر واردات کالاهای چینی به آمریکا تا ۶۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی بسته می‌شود و چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از اقتصاد آمریکا با محدودیت‌هایی روبرو خواهند شد.

ترامپ پیش از این نیز، پنجشنبه شب (17 اسفند ماه 1396) علی رغم هشدارهای بین‌المللی درخصوص احتمال آغاز «جنگ تجاری» فرمان اجرایی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به این کشور را امضا کرد و در عمل "دکمه بزرگ جنگ تجاری" را در برابر اروپا فشرد. بر اساس این فرمان، تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع شده است.

واردات آمریکا از چین 375 میلیارد دلار بیش از صادرات آن به این کشور است و ترامپ تلاش دارد تراز تجاری کشورش با چین را به تعادل برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها