تیراندازی و گروگانگیری داعش در فرانسه/ زخمی شدن یک پلیس و کشته شدن 2 شهروند

تیراندازی و گروگانگیری داعش در فرانسه/ زخمی شدن یک پلیس و کشته شدن 2 شهروند
جمعه 3 فروردين 1397 - 15:33

منابع امنيتي فرانسه از تيراندازي و گروگانگيري در فروشگاهي در جنوب این کشور، کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 12 نفردیگر خبر داده اند.

العالم ـ اروپا

گروه تروریستی داعش بازهم فرانسه را هدف گرفت. داعش پیشتر نیز بارها فرانسه را به عنوان پرچمدار لیبرالیسم سکولار غربی هدف حملات خود قرار داده است. یکی از حملات داعش را می توان به حمله این گروه در خیابان شانزه لیزه در پایتخت  فرانسه اشاره کرد.

منابع امنیتی فرانسه لحظاتی پیش از تیراندازی و گروگانگیری در فروشگاهی در شهر «تربس» در جنوب این کشور خبر دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حادثه بر اثر تیراندازی تاکنون یک پلیس زخمی شده است همچنین رسانه های فرانسوی از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن12 نفر خبر داده اند.

دادستان كل  فرانسه نیز اعلام كرده که فرد مسلحی که صبح امروز (به وقت محلی) در فروشگاهی در جنوب غرب فرانسه عده ای را گروگان گرفته عضو داعش بوده و این گروه مسئوليت گروگانگیری در فروشگاه شهر تربس را بر عهده گرفته است. 

نیروهای ویژه امنیتی فرانسه به محل اعزام شده‌ و عملیات برای نجات گروگان ها در حال انجام است.

آزاد سازی گروگان ها/ دو نفر کشته شدند

پلیس فرانسه اعلام کرد که این حادثه، یک عملیات تروریستی است.

شهردار تربس از کشته‌شدن 2 نفر هنگام آزادسازی گروگان‌ها خبر داده و همچنین گفته که همه گروگان‌ها آزاد شده‌اند اما مهاجم یک پلیس را اسیر کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه به وزیر کشور دستور داده که به محل حادثه در شهر تربس برود.

شبکه فرانس 24 اعلام کرده که گروگانگیر سوپرمارکت تربس از پلیس خواسته تا «صالح عبدالسلام» عامل حمله پاریس در سال 2015 را آزاد کند.

نخستین حمله از سلسله عملیات تروریستی فرانسه سال 2012 به وقوع پیوست سپس تیراندازی در دفتر مجله فکاهی و دین‌ستیز «شارلی ابدو» به عنوان دومین اقدام مسلحانه از این نوع است. تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری پاریس در نوامبر 2015 نیز که باعث کشته شدن 130 نفر شد، حمله با خودرو به مردم در خیابان شانزه لیزه و ... و ادامه حملات مسلحانه داعش در فرانسه موید تمرکز این گروه تروریستی بر روی این کشور است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها