اعتصاب سراسری معلمان در ایتالیا

اعتصاب سراسری معلمان در ایتالیا
جمعه 3 فروردين 1397 - 17:31

معلمان و پرسنل اداری مدارس در سراسر ایتالیا امروز (جمعه) همزمان با نخستین نشست رسمی پارلمان جدید این کشور، دست به اعتصاب زده و در مقابل وزارت آموزش و پرورش تظاهرات کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارشخبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، اعتصاب و تظاهرات روز جمعه معلمان و پرسنل اداری مدارس در پی فراخوان اتحادیه های کارگری 'Anief ' ،'Saese ' و 'Cobas' برگزار شده است.

به عقیده اتحادیه های کارگری، یک میلیون و 200 هزار معلم و کارکنان بخش اداری مدارس در ایتالیا فریب قراردادهای کاری موقت را خورده اند. 
اتحادیه های کاری ابتدا قصد برگزاری این تظاهرات را در مقابل پارلمان داشتند تا بتوانند صدای اعتراضی پرسنل مدارس را به وضوع به نمایندگان جدید برسانند، تا حق تدریس و امنیت کاری ده ها هزار معلم و آموزگار که طی سال ها کار بدست آوردند، حفظ شود. اما وزارت کشور مجوز برگزاری آن را در مقابل پارلمان ممنوع کرد و در نهایت در مقابل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا، اعتصاب امروز شامل تمام بخش های آموزشی و اداری مدارس در ایتالیا می شود.

اتحادیه های کارگری دلیل برگزاری این اعتصاب را علیه قراردادهای موقت کاری و برای بهبود شرایط شغلی و اقتصادی خوانده و خواستار حفظ نقش معلمان و پرسنلی که قراردادهای موقتی دارند از پارلمان و دولت جدید شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها