استقرار ارتش سوریه درحرستا پس از خارج شدن عناصر مسلح

استقرار ارتش سوریه درحرستا پس از خارج شدن عناصر مسلح
شنبه 4 فروردين 1397 - 10:11

ارتش سوریه پس از مستقر شدن درهمه خیابان و محله های شهر حرستا درمنطقه غوطه شرقی را منطقه امن اعلام کرد.

العالم - سوریه 

به گزارش خبرنگار دمشق هم اکنون در غوطه شرقی، آخرین اتوبوس های حامل عناصر مسلح، شهر حرستا را به سمت شمال سوریه ترک کردند و پس از آن استقرار نیروهای ارتش سوریه و پاکسازی مناطق این شهر آغاز شد.

همچنین یگان های مهندسی ارتش سوریه، خنثی سازی مین ها و پاکسازی بقایای مانده از مهمات و سلاح های عناصر مسلح را آغاز کردند.

در دو روز گذشته، 89 اتوبوس ، 4386 نفر را از شهر حرستا خارج و آن ها را به استان ادلب در شمال سوریه منتقل کردند که 1413 نفر از آنان از عناصر مسلح بودند.

همچنین منابع میدانی اعلام کردند ارتش سوریه، انبارهای بزرگ مهمات و تجهیزات از جمله موشک های حرارتی ساخت آمریکا را درجریان پاکسازی مناطق حرستا ضبط ، ونیز خندق ها و تونل های بزرگ که عناصر مسلح از آن برای جابجایی و حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده می کردند، کشف کردند.

ارتش سوریه، پس از آزادسازی منطقه عین ترما در جنوب غرب غوطه شرقی ، تیراندازی به جبهه های میانی را آغاز کردند و پس از آن، عناصر مسلح فیلق الرحمن، خود را تسلیم ارتش سوریه کردند و خواهان خارج شدن از این منطقه ورفتن به شمال سوریه شدند.

ارتش سوریه با خارج کردن هفت هزار نفر از عناصر مسلح و خانواده هایشان موافقت کرد و درمقابل ، عناصر مسلح ، همه افراد ربوده شده و نیز سلاح های سنگین و متوسط و نقشه های تونل ها و میان ها در محله های بخش میانی را تسلیم ارتش کردند.

ارتش سوریه، عناصر مسلح درشهر حرستا را به دنبال عملیات نظامی گسترده که طی آن حرستا را از سایر شهرها و مناطق غوطه شرقی جدا کرد، محاصره کرده بود.

215

پربیننده ترین خبرها