شکنجه و کوچاندن مردم جنوب یمن توسط امارات‎

شکنجه و کوچاندن مردم جنوب یمن توسط امارات‎
شنبه 4 فروردين 1397 - 12:42

منابع محلی در جنوب یمن فاش کردند که شبه نظامیان وابسته به امارات در منطقه جنوب یمن اهالی ساکن این منطقه را شکنجه و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می‌کنند.

العالم - یمن

شهروندان یمنی فاش کردند که آنها مورد ضرب و شتم و شکنجه شبه نظامیان مورد حمایت امارات قرار گرفته اند و این شبه نظامیان آنها را مجبور کرده اند که محل اقامت خود در جنوب یمن را ترک کنند.

این شهروندان یمنی افزودند: شبه نظامیان مورد حمایت امارات تهدید کرده اند که اگر قصد بازگشت به خانه و کاشانه خود را داشته باشند، آنها را به قتل خواهند رساند.

شبکه الجزیره با استناد به ویدئوها و اسناد خود افزود شماری از یمنی ها گفتند: آنها از طریق بندر عدن در جنوب یمن توسط شبه نظامیانی که امارات آنها را در سال 2016 میلادی تشکیل داد، کوچانده شده اند.

یکی از این شهروندان یمنی گفت که این شبه نظامیان به زنان و سالخوردگان تعدی کردند و همه آنها را از هتل ها و خانه هایی که در آن اقامت داشتند، بیرون کرده و بی سرپناه در خیابان رها شدند.

برپایه این گزارش، بخشی از این یمنی ها بعد از آغاز تجاوزگری ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به یمن از مناطق شمالی یمن به مناطق جنوبی این کشور آواره شده و در اینجا اقامت کرده بودند.

شبه نظامیان مورد حمایت امارات به فروشگاهها، خانه ها و رستوران ها در جنوب یمن یورش برده و بسیاری را تهدید کردند که اگر این منطقه را ظرف 24 ساعت ترک نکنند، فوری به آنها شلیک خواهند کرد. آنها در همین راستا یک شهروند یمنی را در منطقه المنصوره شهر عدن به قتل رساندند.

برخی از این شهروندان یمنی می گویند: روند کوچاندن آنها بخشی از یک برنامه بزرگ به سرپرستی شلال شایع مدیر دستگاه امنیتی در شهر عدن است که از بارزترین مدافعان تقسیم یمن به شمار می رود.

منابع سازمان ملل اشاره می کنند: شایع که روابط مستحکمی با امارات دارد، چند بازداشتگاه سری در استان عدن ایجاد کرده است.

یمن 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها