افشای ریخت و پاش‌های برادر بن سلمان در آمریکا

افشای ریخت و پاش‌های برادر بن سلمان در آمریکا
شنبه 4 فروردين 1397 - 16:06

روزنامه دیلی میل انگلیس از گوشه ای از ریخت و پاش‌های گسترده برادر "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در آمریکا پرده برداشت.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه دیلی میل انگلیس به نقل از منابع آگاه خود از خوشگذارنی "خالد" فرزند سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان و برادر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در آمریکا خبر داد.

این ریخت و پاش و خوشگذرانی درحالی است که خاندان سعودی از چندی پیش سیاست ریاضت اقتصادی را در سایه بحران مالی و کسری بودجه عربستان به اجرا درآورده اند. کاهش قیمت نفت و جنگ علیه یمن باعث تهی شدن تدریجی دخایر پولی عربستان شده است.

منابع آگاه به روزنامه دیلی میل گفتند که "خالد" برادر محمد بن سلمان و سفیر کنونی عربستان در آمریکا یک فروند هواپیمای خصوصی را برای تردد خود اجاره کرده است که اجاره هر ساعت پرواز آن 30 هزار دلار است.

این منابع افزودند: خالد بن سلمان سفیر عربستان در آمریکا به طور منظم از این هواپیمای خصوصی که از نوع بویینگ 767 است، استفاده می کند.

برپایه این گزارش، نوار ویدئویی که اندیشکده کشورهای عربی خلیج فارس در واشنگتن بدست آورده، نشان می دهد که خالد بن سلمان درحال پیاده شدن از هواپیما و خروج از باند فرودگاه دالاس در نزدیک پایتخت آمریکا در ماه ژوئیه سال 2017 میلادی است.

به نوشته پایگاه آلمانی "Plane Spotters"، این هواپیما 63 صندلی دارد و اجاره داده می شود و هم اکنون در معرض فروش قرار گرفته است. 

با وجود اینکه مالک این هواپیما دولت قزاقستان است که از آن برای سفرهای رسمی رئیس جمهور استفاده می کند، اما هواپیما زیر نظر شرکت کوملوکس سوئیس اداره می شود. 

به نوشته این پایگاه، دولت قزاقستان از چند سال پیش تلاش کرده است که آن را بفروشد اما قادر به اینکار نشده لذا هواپیما را شرکت کوملوکس اجاره کرده و خالد بن سلمان هر از گاهی از آن اسفاده می کند.

تحلیل و بررسی های اندیشکده کشورهای عربی در واشنگتن درخصوص پروازهای ثبت شده خالد بن سلمان نشان می دهد که هزینه کلی پروازهای خالد بن سلمان حدود هشت میلیون دلار می شود؛ یعنی وی با این هواپیما 267 ساعت پرواز کرده است.

روزنامه دیلی میل همچنین در گزارش خود فاش کرد که خالد بن سلمان محرمانه 12 میلیون دلار برای یک ملک مجللِ هشت اتاق خوابهِ در ایالت ویرجینیای آمریکا هزینه کرده است.

پربیننده ترین خبرها