شهر «دوما» همانند «حرستا» عاری از تروریست‌ها خواهد شد

شهر «دوما» همانند «حرستا» عاری از تروریست‌ها خواهد شد
شنبه 4 فروردين 1397 - 19:37

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل منبعی نظامی مدعی شد که شهر «دوما» که در اشغال گروهک جیش الاسلام است، به‌زودی براساس توافقی بین این گروهک و ارتش سوریه، از تروریست‌ها و گروه های مسلح تخلیه خواهد شد.

العالم - سوریه

منابع نظامی سوریه از احتمال حصول توافق در مورد شهر «دوما»، تنها منطقه تحت اشغال تروریست‌های گروهک «جیش الاسلام» در غوطه شرقی شهر دمشق خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از منبع نظامی سوری مدعی شد که هم‌اکنون مذاکراتی بین طرف‌های سوری و روسی با مسئولانی در شهر دوما در حال انجام است.

 این منبع می‌گوید، این مذاکرات به زودی منجر به توافقی خواهد شد که براساس آن، شهر دوما به منطقه صلح تبدیل شده و مؤسسات و اداره‌های دولتی به دولت سوریه تحویل داده خواهد شد بدون آنکه ارتش این کشور وارد این شهر شود.

براساس این توافق مورد ادعا، آن دسته از افراد مسلحی که تمایلی به رسیدگی به اوضاع خود ندارند به استان ادلب واقع در شمال سوریه منتقل خواهند شد که این انتقال در چهار نوبت از امروز (شنبه) شروع خواهد شد.

در مقابل افراد مسلحی که حاضر به بررسی و تسویه اوضاع خود بوده در این شهر باقی خواهند ماند.

شهر دوما از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 به سیطره نظامیان مسلح درآمد و گروهک جیش الاسلام که وابسته به عربستان سعودی است، بر این شهر و غوطه شرقی دمشق مسلط شد.

براساس اعلام مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت این کشور است، 90 درصد منطقه غوطه شرقی به کنترل ارتش سوریه درآمده است.

دیروز (جمعه) با خروج آخرین گروه از تروریست‌های احرار الشام و فیلق الرحمن به همراه خانواده‌های خود از شهر «حرستا» و سایر مناطق غوطه که بیش 4000 هزار نفر می‌شدند، این مناطق به طور کامل از تروریست‌ها تخلیه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها