برای نخستین بار یک زن رئیس سنای ایتالیا شد

برای نخستین بار یک زن رئیس سنای ایتالیا شد
شنبه 4 فروردين 1397 - 21:44

ماریا الیزابتا البرتی کازلاتی کاندیدای ائتلاف راستگرای میانه با کسب 240 رای به عنوان نخستین رئیس زن در مجلس سنا و 'روبرتو فیکو' کاندیدای جنبش 5 ستاره با کسب 422 رای به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شدند.

العالم - اروپا

روسای هجدهمین دوره قانونگذاری ایتالیا، سرانجام پس از روزها منازعه میان برندگان انتخابات پارلمانی، معرفی شدند.

پس از روزها مجادله، سرانجام جنبش «5 ستاره» و ائتلاف راست گرایان میانه بر سر کاندیداهای ریاست پارلمان به توافق رسیده و امروز روسای مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایتالیا انتخاب شدند. 

هجدهمین پارلمان ایتالیا (متشکل از دومجلس نمایندگان و سنا) که نمایندگان آن جوان ترین در تاریخ جمهوری این کشور محسوب می شوند، نخستین نشست رسمی خود را از روز گذشته با رای گیری برای تعیین روسای پارلمانی آغاز کرد که تا امروز طول کشید. 

اکثر نمایندگان و سناتورها در پارلمان جدید ایتالیا تغییر کرده اند و متوسط سن انها نیز 5 سال از دوره قبل کاهش پیدا کرده است . جوان ترین عضو مجلس نمایندگان ایتالیا 25 سال سن دارد و از حزب راست گرای 'اتحاد' است. وی پرچمدار نمایندگان جوانی است که در این دوره قانونگذاری حضور دارند. 

دو حزب پوپولیستی 'پیوند' و '5 ستاره' که بالاترین آرای انتخابات سیاسی در ایتالیا را بدون رسیدن به حد نصاب برای کسب اکثریت بدست آورده اند، پیشتر به توافق در خصوص روسای پارلمان دوره جدید قانونگذاری رسیده بودند. جنبش پنج ستاره از ابتدا خواهان ریاست مجلس نمایندگان و ائتلاف راست گرایان میانه خواستار ریاست مجلس سنا بودند که پس از روزها منازعه سرانجام به نتیجه رسید. 

اکنون با توجه به انتخاب روسای پارلمان، در یکی از روزهای بین 28 تا 31 مارس پیش رو (8 تا 11 فروردین) 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا از مقام خود استعفا خواهد داد و از ابتدای ماه آوریل مشاوره های رئیس جمهوری با گروه های مختلف پارلمانی جهت تشکیل دولت جدید که باید رأی اعتماد هر دو مجلس سنا و نمایندگان را کسب کند، آغاز خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها