تصاویر.. تظاهرات حمایت از عفرین در شهرهای اروپا

تصاویر.. تظاهرات حمایت از عفرین در شهرهای اروپا
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 00:57

در پی اشغال شهر سوری عفرین، تظاهراتی در پاریس، در حمایت از کردهای این شهر و برضد تهاجم ارتش ترکیه به خاک سوریه برگزار شد.

العالم - اروپا

شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد: معترضان که در خیابان های پاریس تظاهرات می کردتند، پلاکاردهایی با خود به همراه داشتند که روی آن جمله من عفرین هستم نوشته شده بود. یک زن شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: این تظاهرات برای جلب توجه افکار عمومی بین المللی نسبت به این مسئله برگزار می شود. افکار عمومی بین المللی چنین حمله ای، چنین نسل کشی و چنین پاکسازی قومی علیه یک ملت را نمی پذیرد.

در تصاویری که معترضان در دست داشتند، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به هیتلر تشبیه شده بود.

این زن افزود: در حال حاضر دولت ترکیه به کشوری که به خاک کشوری دیگر حمله کرده و آن را به اشغال خود درآورده مبدل شده است. نیروهای ترک از مرز عبور کرده اند. منطقه اشغال شده نه تنها یک منطقه خودمختارکردنشین، بلکه رسما خاک کشور سوریه است. از این رو ترکیه اکنون نیروی اشغالگر قلمداد می شود و به عفرین حمله کرده است. ترکیه امروز علاوه بر ریشه کن کردن ملت کُرد؛ برای محو یک سیستم خودمختار دمکراتیک و الگویی جدید از جامعه ای  سکولار که در حال ظهور در خاورمیانه بود، تلاش می کند.

به گفته سازمان دهندگان تظاهرات، تجمع های دیگری نیز روز شنبه در آلمان، انگلیس یا سوئد پیش بینی شده بود. حدود هزار نفر به ویژه در شهر هامبورگ آلمان در اعتراض به عملیات ترکیه در عفرین تجمع کردند.

آنکارا 20 ژانویه عملیاتی نظامی علیه منطقه عفرین در شمال غرب سوریه آغاز کرده است تا یگان های مدافع خلق را که ترکیه به منزله گروهی تروریستی تلقی می کند اما این گروه در مبارزه با گروه وهابی صهیونیستی داعش متحد آمریکا بوده است، از مرزهای ترکیه دور کند.به گفته سازمان ملل متحد، ترکیه و معارضان مسلح سوری متحد

با آن روز یکشنبه کنترل کل عفرین را به دست گرفته اند و حدود 167 هزار نفر جمعیت آن گریخته اند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در گفتگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نگرانی خود را در خصوص عفرین ابراز و به ویژه بر ضرورت امکان پذیر کردن دسترسی کامل جمعیت غیر نظامی به کمک های بشردوستانه تاکید کرد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها