امیر قطر امروز به مسکو می‌رود

امیر قطر امروز به مسکو می‌رود
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 06:47

امیر قطر امروز یکشنبه در پاسخ به دعوت رسمی پوتین، به پایتخت روسیه سفر می کند.

العالم - آسیا

منابع خبری شنبه شب اعلام کردند، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و برای دیدار رسمی دو روزه از این کشور امروز (یکشنبه) راهی مسکو می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر ( قنا) از دوحه،  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در سفر دو روزه به  روسیه با ولادیمیر پوتین درباره راههای توسعه و تحکیم  همکاری و روابط  دو کشور درزمینه های مختلف گفتگو خواهد کرد.

 خبرگزاری قنا افزود شیخ تمیم بن حمد و پوتین همچنین مهمترین تحولات و مسایل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور را بررسی خواهند کرد.

امیر قطر حدود یک ماه پیش دعوت کتبی ولادیمیر پوتیمن برای دیدار رسمی  از روسیه را دریافت کرده بود.

یونس بیک یفکوروف رئیس جمهور منطقه خودمختار اینگوش در جنوب روسیه حدود یک ماه پیش در دیدار با شیخ تمیم بن حمد در دوحه پیام کتبی پوتین را تقدیم وی کرده بود.

 این اولین سفر شیخ تمیم به روسیه از زمان آغاز بحران میان قطر با چهار کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر در ژوئن سال 2017  محسوب می شود.

 روسیه بارها اعلام کرده است بحران منطقه خلیج فارس باید از طریق دیپلماتیک و برگزاری گفتگوهای مستقیم میان طرفهای درگیر حل شود.

 امیر قطر اواسط ژانویه سال 2016 در سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار کرده بود.

 شیخ تمیم بن حمد در این دیدار بر علاقه مندی خود برای گسترش و توسعه روابط اقتصادی  دوحه و مسکو به ویژه در بخش های انرژی، سرمایه گذاری و ارتقای سطح روابط دو کشور به سطح همکاری راهبردی تاکید کرده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها