رئیس جمهور فراری یمن اختلافات حامیان متجاوزش را افشا کرد

رئیس جمهور فراری یمن اختلافات حامیان متجاوزش را افشا کرد
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 13:17

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که در عربستان به سر می برد، در نامه ای به شورای امنیت از وجود اختلافات داخلی پشت پرده و شکاف عمیق میان دولت سعودی و امارات به عنوان دو رکن اصلی ائتلاف متجاوز به یمن، بر سر غارت منابع ملی و ثروت هایاین کشور پرده برداشت.

العالم - یمن

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی 'نبا ' افزود: عبدربه منصور هادی در این نامه خواستار بازجویی از مقامات امارات توسط شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اقداماتش در سواحل یمن شد. 

بر اساس این گزارش، یمن سومین سال رنج و محرومیت خود را در میان ادامه تجاوز دولت سعودی علیه فقیرترین کشور جهان از یک سو و ادامه کشمکش میان ابوظبی و ریاض بر سر سواحل یمن پشت سر گذاشت. این کشمکش فزاینده باعث شد تا دولت مستعفی هادی (مورد حمایت ریاض) طی نامه ای به شورای امنیت از ابوظبی شکایت کند. 

دامنه اختلاف میان عربستان و امارات جهت چنگ انداختن بر سواحل یمن در حال گسترش است و هر دو می خواهند با دستیابی به مناطق بیشتری ساکنان آن ها را جذب خود کنند. 

در این نامه آمده است : امارات یگان های نظامی امنیتی مستقر در سواحل یمن را در اختیار گرفته است و فرماندهان این یگان ها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از ابوظبی دستور می گیرند و امارات هم اکنون از دولت هادی صرفا به عنوان دستاویزی جهت دخالت نظامی ائتلاف سعودی در یمن بهره برداری می کند.

عربستان همراه با امارات ، بحرین ، کویت ، سودان ، مصر و قطر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور عملی و نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است . 

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 

شایان ذکر است عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی ، نظامی ، سیاسی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است. 

پربیننده ترین خبرها