تدابیر شدید امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

تدابیر شدید امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 13:49

در آستانه برگزاری سومین انتخابات ریاست‌جمهوری مصر پس از برکناری حسنی مبارک، مناطق مختلف این کشور شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

العالم - مصر 

به نقل از القدس العربی، فردا دوشنبه سومین انتخابات ریاست‌جمهوری  پس از برکناری حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر و دومین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور آغاز می‌شود.

حدود 59 میلیون شهروند مصری در این انتخابات واجد شرایط رأی‌دهی هستند.

در آستانه برگزاری انتخابات، مناطق مختلف مصر شاهد تدابیر شدید امنیتی با حضور نیروهای پلیس و ارتش این کشور است.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر در این انتخابات با "موسی مصطفی موسی" رئیس حزب "الغد" رقابت می‌کند و با توجه به اینکه این حزب حامی السیسی است، می‌توان گفت که شانس وی برای پیروزی قطعی است.

ارتش مصر اعلام کرد که از طریق هماهنگی با وزارت کشور و کمیته ملی انتخابات، آمادگی‌ها برای برقراری امنیت حوزه‌های انتخابیه را کامل کرده است.

مدارس مصر نیز که قرار است رأی‌گیری در آن انجام شود، با پرچم‌های مصر تزیین شده و تجهیزات برگزاری انتخابات در اطراف این مدارس، به‌چشم می‌‌خورد.

روز گذشته در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، دو پلیس این کشور در پی یک انفجار که کاروان مدیر امنیت استان اسکندریه را هدف قرار داد، کشته و 5 تن نیز زخمی شدند.

السیسی ضمن دعوت از شهروندان برای مشارکت گسترده در انتخابات، تأکید کرد که شرکت مصری‌ها در انتخابات، به‌منزله حمایت از دولت و مشروعیت آن است.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارج از این کشور نیز از 25 الی 27 اسفند گذشته در چندین کشور عربی و غیرعربی برگزار شد.

خالد علی حقوقدان مصری، احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک، سامی عنان رئیس سابق ستاد ارتش مصر، «سید بدوی» رئیس حزب الوفد، محمد انور سادات رئیس حزب اصلاح و توسعه، سرهنگ احمد قنصوه افسر ارتش مصر از جمله رقبای السیسی بودند که از گردونه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خارج شدند.

چندین نهاد حقوق بشری یک ماه قبل اعلام کردند: انتخابات ریاست جمهوری مصر فاقد ساده‌ترین معیارها برای رأی‌گیری شفاف و آزاد است.

پربیننده ترین خبرها