یک مقام نظامی یمن: تمامی موشکها به اهداف خود در عربستان اصابت کردند

یک مقام نظامی یمن: تمامی موشکها به اهداف خود در عربستان اصابت کردند
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 12:38

یک مقام نظامی ارتش یمن همپیمان با 'جنبش انصارالله' تاکید کرد: تمامی موشک های بالستیک با دقت اهداف مورد نظرشان را در خاک عربستان مورد اصابت قرار دادند و سامانه پدافند هوایی سعودی نتوانست آنها را رهگیری کند.

العالم - یمن

مقام مزبور که نام وی اعلام نشده، در تماس تلفنی با خبرگزاری 'اسپوتینک'، ضمن اعلام این مطلب افزود: واحد موشکی ارتش یمن همزمان با آغاز چهارمین سال جنگ علیه این کشور، فرودگاه بین المللی 'خالد' در ریاض را با موشک 'برکان تواچ' و فرودگاه منطقه ای 'أبها' را با موشک 'قاهر توإم' و فرودگاه 'نجران' و چند هدف دیگر در این شهر را با چند موشک بالستیک 'بدر 1 ' مورد هدف قرار دادند. 

در همین راستا 'صنعا' پایتخت یمن شاهد تحرکات گسترده و حضور مردم از استان های همجوار برای انجام مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شروع حمله علیه این کشور در میدان 'السبعین' این شهر است تا بدین ترتیب ایستادگی خود را در برابر ائتلاف عربی به رهبری سعودی به نمایش بگذارند.

عربستان همراه با امارات ، بحرین ، کویت ، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن جنگ علیه مردم یمن، به تدریج از ائتلاف سعودی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی در این جنگ تا به امروز ادامه داده است .

تجاوز نظامی سعودی به یمن تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

شایان ذکر است عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی ، نظامی ، سیاسی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است. 

پربیننده ترین خبرها