اردوغان: شکست بغداد در سنجار به ورود ما منجر خواهد شد

اردوغان: شکست بغداد در سنجار به ورود ما منجر خواهد شد
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 16:42

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر بغداد در سنجار شکست بخورد، آنچه را که لازم باشد، انجام خواهیم داد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر عملیات بغداد در سنجار با شکست مواجه شود، آنچه را که لازم می دانیم، انجام می دهیم.

اردوغان اعلام کرد که یکی از مسئولان عراقی امروز به ترکیه سفر خواهد کرد تا با رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه درباره سنجار گفت‌وگو کند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تیلرسون در سفر اخیرش به ترکیه به ما پیشنهاد داده بود که با یکدیگر برای حفظ امنیت در منبج واقع در شمال سوریه اقدام کنیم.

از سوی دیگر، «حاکم الزاملی» رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد که ارتش آماده مقابله با هرگونه تهدیدات ارتش ترکیه است.

حاکم الزاملی از دولت عراق خواست که هر چه سریعتر برای جلوگیری از مداخله نظامی ترکیه اقدام کند.

 گروهگ «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) چند روز گذشته اعلام کرده بود که عناصر این گروهک از منطقه سنجار عراق عقب نشینی می‌کنند.

پ.ک.ک مدعی شد که مأموریت عناصر وابسته به آن در منطقه سنجار، واقع در شمال غرب عراق که حفظ اقلیت ایزدی از تهدیدها بود، به پایان رسیده است؛ برای همین قصد دارد از این منطقه عقب نشینی کند.

مقامات ترکیه بارها درباره حضور عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه سنجار هشدار داده‌اند؛ ترکیه می‌گوید اجازه نخواهد داد سنجار به «قندیل دوم» (منطقه کوهستانی بین ایران، عراق و ترکیه) تبدیل شود.

رجب طیب اردوغان چهارشنبه هفته گذشته درباره حضور پ.ک.ک در سنجار هشدار داد و گفت: «اگر بغداد شهر سنجار را از پ.ک.ک پاکسازی نکند ما این کار را انجام می‌دهیم... اگر حملات پ.ک.ک از خاک عراق به ترکیه ادامه یابد، از این هم فراتر می‌رویم».

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا همچنان هدف استراتژیک آنکارا است. 
 

پربیننده ترین خبرها