در مصاحبه با شبکه العالم صورت گرفت؛

روایتی از مقاومت مردم یمن در مقابل جنایات سعودی از زبان سخنگوی ارتش یمن

روایتی از مقاومت مردم یمن در مقابل جنایات سعودی از زبان سخنگوی ارتش یمن
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 18:45

شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم درباره آخرین دستاوردهای ارتش و کمیته های مردمی سخن گفت.

العالم - یمن 

شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت: متجاوزان از ابتدای تجاوز به یمن می گفتند که هدفشان رسیدن به الحدیده است و برای دستیابی به این هدف یکی از دو راه ذیل را باید در پیش بگیرند یکی اینکه از میدی به سمت جنوب حرکت کنند و به الحدیده برسند و دیگر اینکه از مخا به سوی شمال حرکت کنند و به الحدیده برسند. علی محسن الاحمر و القشیبی درگیری های بسیار بزرگی را در میدی به راه انداخته بودند ولی با گذشت 3 سال هنوز میدی در دست ما است و ما همچنان در شمال بیابان منطقه میدی می جنگیم.

وی تصریح کرد: علت اشغال استان عدن اینست که برخی از گروه های وابسته به جنبش " الحراک الجنوبی" خیانت کردند. جنبش الحراک با ارتش و کمیته های مردمی توافق کرده بود که از عدن باید حفاظت و دفاع کند و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نیز از این استان خارج خواهند شد و اداره امور استان را به مردمش واگذار خواهند کرد ولی برخی از گروه های وابسته به الحراک الجنوبی درب عدن را به روی امارات باز کردند.

سخنگوی ارتش یمن افزود: اگر ارتش و کمیته های مردمی در عدن حضور داشتند ، متجاوزان نمی توانستند وارد عدن شوند و هیچ خیانتی اتفاق نمی افتاد.

وی تصریح کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن به آرمان ها و اهداف خود سخت پایبند هستند و همۀ پیروزی های خود را از سوی خداوند سبحان می دانند؛ بزرگترین پیروزی ما اینست که چندین گروه نظامی متجاوزان وارد شهر نِهم شدند ولی این گروه های نظامی یکی پس از دیگری نابود شدند؛ پیروزی دیگر ما اینست که متجاوزان به مدت بیش از 3 سال در بیابان منطقه میدی می جنگند ولی نتوانسته اند وارد این منطقه شوند منطقه ای کوچک و مشرف بر دریا که مساحتش از یک کیلومتر مربع فراتر نمی رود.

لقمان تصریح کرد: متجاوزان ده‌ها هزار بار به استان مأرب و استان الجوف خصوصاً شهر صرواح و دیگر مناطق کوچک حمله کرده اند ولی ما هستیم که کنترل امور را در دست داریم و آنچه که متجاوزان ادعا می کنند ، واقعیت های میدانی این ادعاها را تکذیب می کند، ما بیش از 150 کیلومتر از استان های اشغالی (عسیر، نجران و جیزان) را آزاد کرده ایم و ارتش و کمیته های مردمی یمن هم اکنون در مناطق آزاد شده حضور دارند و آنها (متجاوزان) این واقعیت را می دانند و مناطق و روستاهای مرزی را تخلیه کرده اند و جنگنده های دشمن منطقه الربوعه (استان عسیر) را که نیروهای یمنی در آن حضور دارند ، بمباران کرده اند.

ما ظرف چند ساعت می توانیم وارد شهر نجران – مرکز استان نجران – شویم و این شهر را قبلاً از همه طرف محاصره کرده ایم ولی می دانیم که اگر وارد این شهر بشویم ، جنگنده های دشمن این شهر را بمباران خواهند کرد.

دشمن سلاح های مدرن در دست دارد ولی فقط با در دست داشتن اسلحه نمی توان پیروزی را به دست آورد بلکه آنچه پیروزی را به ارمغان می آورد، کسی است که سلاح به دست دارد و با ایمان و قدرت در میدان جنگ تلاش و مجاهدت می کند. به عنوان مثال؛ گروهی از نظامیان سعودیِ سوار بر تانک آمریکایی آبرامز که یکی از پیشرفته ترین تانک ها است ، از برابر یک نیروی یمنی که یک قبضه کلاشنیکوف در دست داشته است ، فرار کرده اند.

موشک های یمنی که به سوی عربستان سعودی شلیک می شود ، باعث ترس و وحشت سعودی ها شده است و هیچ موشکی از یمن شلیک نشده ،مگر اینکه به هدف خود برخورد کرده است و یکی از این موشک ها به کاخ یمامه اصابت کرد و دشمن نتوانسته است موشک های ما را رهگیری و منهدم کند.

دشمن به خوبی می داند که ما هر تهدیدی را که به زبان آورده ایم ، عملی کرده ایم . ما دیروز در آستانۀ پایان یافتن سومین سال تجاوز عربستان سعودی به یمن جدیدترین سامانۀ موشکی خودمان را یعنی " بدر 1" رونمایی کردیم و یک موشک بدر 1 به سوی یکی از تأسیسات شرکت نفت آرامکو در استان جیزان شلیک کردیم و به هدف اصابت کرد. سامانه موشکی بدر 1 که موشک هایش بُردهای متفاوتی خواهد داشت، به زودی در ارتش و کمیته های مردمی به صورت گسترده به کار گرفته خواهد شد .

وی تصریح کرد: ما سامانه های موشکی جدیدی را در چهارمین سال تجاوز دشمن به خاک یمن رونمایی خواهیم کرد و سال جدید را سال پیروزی نامگذاری کرده ایم .

سخنگوی ارتش یمن اظهار داشت: برخلاف ادعای دشمنان، ما از ابتدای تجاوز عربستان به یمن از موشک های اسکاد استفاده می کردیم که این موشک ها یا ساخت روسیه بود یا ساخت کره و بُرد این موشک ها از 300 کیلومتر فراتر نمی رفت. دشمنان ادعا می کنند که ایران موشک ها را در اختیار ما می گذارد ولی دشمنان حتی اجازه نمی دهند که یک بطری آب بدون اجازه آنها وارد خاک یمن شود. دشمنان برای توجیه شکست های خود چنین ادعای عجیب و غریبی را بیان می کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان می دانند که ما سلاح ها و تجهیزات جنگی را که در اختیار داریم ، با دستان خودمان توسعه داده ایم . سامانۀ موشکی بدر 1 کاملاً به دست نیروهای یمنی ساخته شده و نیمه اتوماتیک است و این سامانه اگر ساخت ایران بود ، تمام اتوماتیک بود.  

سخنگوی ارتش یمن در ادامه گفت: بُردهای موشک های ما هم اکنون افزایش یافته است و قبلاً بُرد موشک های ما بین 1500 تا 2 هزار متر بود و به جنگنده هایی که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می کردند ، نمی رسید ولی موشک های ما امروز از ارتفاع 2 هزار متر فراتر می رود. نیروهای یمنی همچنین توانسته اند مشکل پارازیت را که هواپیماهای دشمن برای منحرف کردن موشک های یمنی یا مختل کردن رادارهای یمنی ایجاد می کردند، حل کنند.

214

پربیننده ترین خبرها