الوفاق: اتهامات وارده علیه شیخ «علی سلمان» ساختگی است

الوفاق: اتهامات وارده علیه شیخ «علی سلمان» ساختگی است
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 19:28

در پی اصرار دولت بحرین به ادامه محاکمه شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت معارض الوفاق به اتهام جاسوسی برای قطر، این جمعیت با صدور بیانیه‌ای بر ساختگی بودن این اتهامات تأکید کرد.

العالم - بحرین

الوفاق در بیانیه خود تأکید کرد که شهادت‌های متخصصان بین‌المللی، دفتر رسیدگی به مسائل جنایی و طرف واسطه از سوی آمریکا، همگی از ساختگی بودن قضیه و حجم تقلبی بودن ادله مطرح شده علیه شیخ علی سلمان پرده برداشته‌اند.

در این بیانیه آمده است در نهمین جلسه این محاکمه که پنج‌شنبه ۲۳ مارس ( ۲ فروردین ۹۷) برگزار شد تیم دفاع از شیخ علی سلمان دو شهادت فنی موثق بین‌المللی ارائه نمود که اثبات کرده‌اند مکالمات تلفنی شیخ علی سلمان که با استناد به آنها متهم شده است مونتاژ و دستکاری شده‌اند.

همچنین طرف دیگری که در دادگاه به ارائه شهادت خود در دفاع از شیخ علی سلمان پرداخت «شبلی ملاط» استاد حقوق است که از واسطه‌های طرف آمریکایی در طرح واسطه‌گرانه سال ۲۰۱۱ بوده که مکالمات شیخ علی سلمان جزئی از آن طرح بوده است.

از سوی دیگر در این جلسه دادگاه «عبدالنبی سلمان» رئیس سابق انجمن دموکراتیک پیشرو بحرین نیز که از شخصیت‌های برجسته ملی است در دفاع از شیخ علی سلمان شهادت خود را ارائه کرد.

الوفاق در پایان با تاکید بر اینکه حقه، دروغ و نیرنگ در سیستم دادستانی عمومی و دادگاه بحرین راه را برای برپایی نمایش‌های مضحک و کذب جهت مجازات معارضان حکومت باز گذاشته است، گفت: تمامی ارکان این قضیه فروریخته وساقط شده است و این قضیه فاقد پایه و اساس است.

شیخ علی سلمان هم اکنون در حال سپری کردن آخرین سال از محکومیت ۴ ساله پیشین خود در زندان است.

 فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها