کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل:

نتانیاهو به وزرای خارجه فرانسه و آلمان گفت ترامپ احتمالا از برجام خارج می‌شود

نتانیاهو به وزرای خارجه فرانسه و آلمان گفت ترامپ احتمالا از برجام خارج می‌شود
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 21:34

یک رسانه اسرائیلی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو به وزیران خارجه فرانسه و آلمان گفته ترامپ احتمالا در ماه می از برجام خارج می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه جزئیاتی از گفت‌وگوهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیران خارجه فرانسه و آلمان که به قدس سفر کرده‌اند، منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو به این دو دیپلمات ارشد اروپایی اعلام کرده که در صورتی که در توافق هسته‌ای با ایران «تغییرات اساسی» صورت نگیرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) یعنی در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های ایران، از برجام کناره‌گیری می‌کند.

به گفته مقام‌های اسرائیلی، وی در این دیدار شروط ترامپ یعنی مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، دسترسی بدون محدودیت به اماکن نظامی ایران و رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران را تکرار کرده و گفته در صورت عدم تحقق این شروط، آمریکا توافق هسته‌ای را ترک می‌کند. 

این رسانه اسرائیلی به نقل از نتانیاهو نوشته است: «می‌توانید درباره اینکه این اقدام چیز خوبی است، یا چیز بدی بحث کنید، اما این واقعیت است. ایران اقتصادی کوچک است و ایالات متحده اقتصادی بزرگ.»

بنا بر این گزارش، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به نتانیاهو گفته که کشورش معتقد است «یک واقعیت با توافق هسته‌ای، بهتر از یک واقعیت بدون توافق هسته‌ای» است. نتانیاهو در پاسخ به او گفته است: «توافق ۱۹۳۸ مونیخ (با آلمان نازی) هم یک توافق بود... می‌خواهم به شما یادآوری کنم که چه بر سر توافق هسته‌ای با کره شمالی آمد.»

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه هم در نشست به سفرش به تهران اشاره و گزارشی درباره گفت‌وگوهایش با مقام‌های ایرانی ارائه داده است. به گفته یک مقام اسرائیلی، لو دریان گفته از اینکه در این سفر مقام‌های ایرانی در واکنش به درخواست‌های ایران در زمینه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی «موضعی محکم» گرفته‌اند، «ناامید و ناخرسند» شده است.

رسانه‌های فرانسوی ماه گذشته همزمان با سفر لو دریان به تهران گزارش داده بودند که مقام‌های ایرانی برخورد محکمی به او داشته‌اند و درخواست مذاکره بر سر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را رد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها