مخالفت سازمان ملل با هرگونه تغییر در مرزهای 1967 در فلسطین

مخالفت سازمان ملل با هرگونه تغییر در مرزهای 1967 در فلسطین
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 13:01

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که این سازمان هیچ گونه تغییری را در مرزهای سال ۱۹۶۷ به ویژه درخصوص آنچه که مربوط به وضعیت شهر قدس است، نخواهد پذیرفت.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش روسیا الیوم، نیکولای ملادینف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در سخنانی در شورای امنیت با بیان این مطلب، نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفت که این شهرک‌سازی‌ها چشم اندازهای به اصطلاح "راه‌حل دو کشوری" و صلح در منطقه را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود که باید توافقی درخصوص راه حلهای نهایی با تکیه بر قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل، توافق‌های دوجانبه و قوانین بین‌المللی حاصل شود.

ملادینف مجدداً از طرف های درگیر برای اتخاذ گام‌های ملموس جهت تحقق صلح پایدار و عادلانه بر مبنای "راه حل دوکشوری" دعوت کرد.

این مقام سازمان ملل مسئولان اسرائیلی را به این امر متهم کرد که هیچ اقدامی برای اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت درخصوص شهرک سازی‌ها اتخاذ نکرده‌اند.
وی نسبت به وجود شکاف‌های مالی در راستای حمایت از آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی "آنروا" ابراز نگرانی کرد.

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه همچنین کشورهای عضو سازمان ملل را به ارائه حمایت‌های بیشتر در سریع‌ترین زمان ممکن از آنروا جهت ادامه نقش حساس این آژانس در منطقه ترغیب کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها