آنکارا: علیه مسکو اقدام نخواهیم کرد

آنکارا: علیه مسکو اقدام نخواهیم کرد
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 12:54

معاون نخست وزیر ترکیه تأکید کرد، آنکارا قصد ندارد همسو با کشورهای اروپایی با لندن همراهی کرده و دیپلمات‌های روس را اخراج کند.

العالم _ ترکیه

 «بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه امروز سه‌شنبه تأکید کرد، در جریان اخراج دهها دیپلمات روس در سراسر اروپا به دنبال افزایش تنش‌ها میان مسکو و لندن در رابطه با پرونده مسمومیت جاسوس روس‌تبار، آنکارا قصد ندارد اقدامی علیه روسیه صورت دهد.

بنا بر گزارش «دیلی صباح»، پس از اخراج دهها دیپلمات روس از سراسر اروپا و آمریکا به عنوان اقدامی هماهنگ در واکنش به آنچه تلاش روسیه برای مسموم کردن «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس‌تبار در سالزبری انگلیس خوانده شده، بکر بوزداغ گفت ترکیه قصد ندارد هیچ اقدامی علیه مسکو اتخاذ کند.

وی پس از نشست کابینه ترکیه در آنکارا تأکید کرد: «در حال حاضر روابط خوب و مثبتی میان ترکیه و روسیه برقرار است. در رابطه با این پرونده آنکارا قصد ندارد تصمیمی علیه مسکو بگیرد».

در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای افزایش فشار دیپلماتیک بر روسیه، دولت آمریکا روز دوشنبه ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و یکی از کنسولگری‌های روسیه را تعطیل کرد.

این اقدام به بهانه مسمومیت یک جاسوس روس‌تبار پناهنده به انگلستان صورت گرفته است. «سرگئی اسکریپال» ماه گذشته در انگلستان با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و امروز در اقدامی هماهنگ، ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و اقدامات تنبیهی دیگری علیه مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه این اقدام کشورهای غربی را «غیردوستانه» و «تقابل‌جویانه» خوانده و اعلام کرد ظرف چند روز آینده به نحوی مناسبی به این اقدامات واکنش نشان می‌دهد.

مسکو همچنین هشدار داده است که اقدامات اخیر کشورهای غربی به تشدید تنش در روابط با روسیه منجر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها