دادگاه آلمانی همچنان پوگدمونت را در بازداشت نگه می‌دارد

دادگاه آلمانی همچنان پوگدمونت را در بازداشت نگه می‌دارد
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 15:45

در پی دستگیری رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا در آلمان، دادگاهی در این کشور اعلام کرد که حکم وی پیش از عید پاک اعلام نمی‌شود.

العالم _ اروپا

دادگاهی در آلمان اعلام کرد که روند بازجویی از «کارلس پوگدمونت» رهبر مخلوع ایالت کاتالونیا ادامه دارد و حکم وی در زمینه استرداد و یا خیر پیش از عید پاک صادر نمی‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، اگر دادگاه تصمیم بگیرد که مقامات آلمانی می توانند پوگدمونت را نگه دارند در این صورت پرونده به دادگاه عالی تری ارجاع داده خواهد شد که امکان استرداد وی هم وجود دارد.

در این حالت آلمان باید تصمیم بگیرد که این سیاستمدار کاتالان را  در صورت موافقت وی طی 60 یا 10 روز به اسپانیا باز گرداند. یک سخنگوی دادگاه گفت که به نظر نمی رسد که پیش از عید پاک حکمی برای استرداد پوگدمونت صادر شود.

همچینی روز گذشته وکیل پوگدمونت گفت که موکلش تصمیمی برای درخواست پناهندگی سیاسی ندارد. آلمان هم در عین حال که  اعلام کرد که درخواست پناهندگی سیاسی از جانب  تبعه‌ای اسپانیایی بسیار غیرعادی است، افزود که تصمیم‌گیری درباره شرایط وی در حیطه اختیارات دادگاهی محلی نیتس. پوگدمونت در آلمان دستگیر شده و این نخستین بار است که اقدام قانونی علیه وی پیگیری می‌شود.

مادرید روز جمعه خواستار صدور قرار بازداشت پوگدمونت در سطح اروپا شد وی و شماری دیگر از سیاستمداران جدایی‌طلب به شورش متهم شده‌اند و امکان دارد که پوگدمونت به سپری کردن تا 30 سال حبس محکوم شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها