کنایه روزنامه آمریکایی؛

جان بولتون، جنگ‌طلبی که هرگز خدمت سربازی نرفت

جان بولتون، جنگ‌طلبی که هرگز خدمت سربازی نرفت
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 17:53

روزنامه آمریکایی در یادداشتی با انتقاد از مواضع مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید، جان بولتون را جنگ‌طلبی خوانده که اصلا «خدمت سربازی نرفته است».

العالم-آمریکا

روزنامه «لس آنجلس تایمز» یادداشتی منتشر کرده که در آن نظرات چند کارشناس آمریکایی درباره تغییرات اخیر در تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ مطرح شده است.

نظر «راجر کراسو» به شرح ذیل است:

«رئیس‌جمهور ترامپ ژنرال اچ آر مک مستر را برکنار و جان بولتونِ جنگ طلب را جایگزین او در مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید کرد. با توجه به حمایت رئیس‌جمهور ما، مایک پامپئو وزیر خارجه جدیدمان و جینا هاسپل مدیر جدید سیا از شکنجه، از قبل هم به اندازه کافی شرایط بد بوده و حالا تهدید بولتون حامیِ بمباران ایران، کره شمالی و حتی کوبا، شرایط را بدتر کرده است.

به صورت طعنه‌آمیز گفته شده که تاکنون بولتون کشوری را ملاقات نکرده که قبلا خواستار بمبارانش نشده باشد.

یک قرن است که ترکیب توان اقتصادی و نظامی در آمریکا غالب بوده است. با فرسوده شدن بازوی اقتصادی، این وسوسه که اتکای بیشتری روی بازوی نظامی شود بیشتر خواهد شد؛ جایی که ما در آن در اوج قرار داریم. در سال 2017 ما در 149 کشور که 75 درصد از کشورهای جهان را شامل می‌شود، نیروهای ویژه نظامی داشتیم موضوعی که نشانگر این وسوسه خطرناک است که آمریکا درصدد حفظ هژمونی جهانی در حال فرسایش خود با توسل به ابزارهای نظامی است».

«گری وُگت» هم نظراتش را درباره بولتون و ترامپ ارائه داد.

این کارشناس آمریکایی، مواضع جنگ طلبانه ترامپ و بولتون را به یک موضوع جالب پیوند زده  و آن، عدم حضور آنها در خدمت سربازی» است.

او نوشت: «آیا کسی متوجه این موضوع شده که تصمیم‌گیران مسائل امنیت ملی که مسئولیت سنگین صدور دستور برای مردان و زنان ارتش در جنگ را داشته‌اند از قبیل ژنرال جیمز متیس و مک مستر در قیاس با کسانی مانند ترامپ و بولتون که اصلا خدمت سربازی نرفته‌اند، کمتر متمایل به تهدید اقدام نظامی علیه دشمنانمان هستند؟»

فارس

 

پربیننده ترین خبرها