تماس محرمانه تل‌آویو با چند کشور عربی از بیم «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه

تماس محرمانه تل‌آویو با چند کشور عربی از بیم «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 17:45

پس از انتشار گزارش‌های متعدد از نگرانی رژیم صهیونیستی از «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در نوار غزه، یک روزنامه صهیونیستی از تماس محرمانه این رژیم با چند کشور عربی در همین راستا خبر داد.

العالم _ فلسطین

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تماس‌های محرمانه گسترده‌ای با مصر، اردن و تشکیلات خودگردان با هدف به شکست کشاندن راهپیمایی بزرگ بازگشت در روز جمعه (10 فروردین/30 مارس) برقرار کرده است.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز قرار است از داخل غزه به سمت حصار (فنس) مرزی با فلسطین اشغالی و همزمان با سالروز «روز زمین» انجام شود. راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره ۲۱ هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ است.

 روزنامه صهیونیستی مذکور افزود، رام‌الله، اردن و قاهره بیم آن دارند که با تشدید فعالیت‌هایی امثال راهپیمایی مذکور، این حوادث به داخل کرانه باختری و اردن کشیده شود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد حضور نیروهای خود در مرز با نوار غزه را تقویت و دهها تک‌تیرانداز در این منطقه مستقر کند، همچنین قرار است از پهپادهای مجهز به گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان فلسطینی استفاده شود؛ همچنین در صورت نیاز از گلوله هم علیه فلسطینی‌ها استفاده خواهد شد.

روزنامه اسرائیل‌هیوم در ادامه از به راه افتادن حمام خون در روز جمعه در غزه برحذر داشت.

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری اجازه برگزاری راهپیمایی روز جمعه را داده‌اند اما تظاهرات‌کنندگان اجازه نزدیک شدن به نقاط تماس با ایست‌های ارتش رژیم صهیونیستی و نیز شهرک‌های اسرائیلی را ندارند.

پیش‌تر «آلون بن دیوید» خبرنگار شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ترس و نگرانی این رژیم از راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان در مرز نوار غزه روز به روز بیشتر می‌شود و ممکن است در این راهپیمایی‌ها ده‌ها نفر کشته یا زخمی شوند.

پربیننده ترین خبرها