ایرلند دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند

ایرلند دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 18:08

وزیر امور خارجه ایرلند از تصمیم دوبلین برای اخراج یک دیپلمات روس در ادامه افزایش تنش‌ها میان لندن و مسکو خبر داد.

العالم _ اروپا

یک رسانه ایرلندی اعلام کرد دوبلین حداقل یک دیپلمات روس را در ارتباط با پرونده اسکریپال اخراج می‌کند.

بنا بر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، «سیمون کاونی» وزیر امور خارجه ایرلند تأکید کرد که دوبلین در نظر دارد تا یک دیپلمات روس را در جریان مسمومیت «سرگئی اسکریپال» در سالزبری انگلیس اخراج کند.

در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای افزایش فشار دیپلماتیک بر روسیه، دولت آمریکا روز دوشنبه ده‌ها دیپلمات روس را اخراج و یکی از کنسولگری‌های روسیه را تعطیل کرد.

علاوه بر این روز گذشته در کنار آمریکا، 20 کشور اتحادیه اروپا به همراه کانادا، اوکراین و چندین کشور دیگر نیز تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس گرفتند تا از این راه همبستگی خود را با لندن در جریان پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» اعلام کنند.

این اقدام به بهانه مسمومیت یک جاسوس روس‌تبار پناهنده به انگلستان صورت گرفته است. «سرگئی اسکریپال» ماه گذشته در انگلستان با موادی که لندن مدعی است مواد شیمیایی نظامی بوده، مسموم شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده و اقدامات تنبیهی دیگری علیه مسکو را در دستور کار قرار داده‌اند.

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه این اقدام کشورهای غربی را «غیردوستانه» و «تقابل‌جویانه» خوانده و اعلام کرد ظرف چند روز آینده به نحوی مناسبی به این اقدامات واکنش نشان می‌دهد.

مسکو همچنین هشدار داده است که اقدامات اخیر کشورهای غربی به تشدید تنش در روابط با روسیه منجر می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها