مانند نتانیاهو، بن‌سلمان هم ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرد

مانند نتانیاهو، بن‌سلمان هم ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرد
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 22:35

ولی‌عهد عربستان با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح اتمی گفت برجام باید با توافق تازه‌ای جایگزین شود.

العالم _ عربستان سعودی

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در اظهاراتی که شباهت زیادی به مواضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت، ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت توافق هسته‌ای با ایران صرفا دستیابی ایران به سلاح را به تاخیر انداخته است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، وی روز دوشنبه در جمع گروهی از سردبیران این روزنامه در نیویورک گفته است: «به تأخیر انداختن و نظاره‌گر بودن دستیابی آن‌ها به بمب، به این معنی است که منتظر بمانید تا گلوله به سر شما برخورد کند. بنابراین، باید از همین امروز حرکت کرد.»

پیش از این نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود توافق هسته‌ای با ایران مسیری برای دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است و فقط این امر را به تعویق می‌اندازد. نتانیاهو به همین دلیل «اصلاح یا لغو» این توافق را خواستار شده است.

بنا بر این گزارش، این نشست پشت درهای بسته بوده، اما مقام‌های سعودی به نیویورک‌تایمز اجازه داده‌اند برخی از جملات بن‌سلمان را منتشر کند.

ولی‌عهد عربستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است: «ما هدف ایران را می‌دانیم. داشتن سلاح هسته‌ای، برایشان سپری ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر کاری که می‌خواهند در خاورمیانه انجام دهند و در عین حال مطمئن باشند که کسی به آن‌ها حمله نمی‌کند یا [اگر حمله کند] از سلاح هسته‌ای خود استفاده می‌کنند.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، بن‌سلمان گفته توافق هسته‌ای کنونی با ایران باید با توافق دیگری که از موجب اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شده و مسائل منطقه‌ای با این کشور را هم حل کند، جایگزین شود.

وی در این جلسه درباره یمن هم صحبت کرده و به نوشته خبرنگار نیویورک‌تایمز، تلاش کرده تا «تصویری مثبت از پیشرفت جنگ در یمن» ترسیم کند. او شلیک هفت فروند موشک بالستیک به سمت عربستان را «آخرین تلاش‌های از سر عجز» انقلابیون یمن توصیف کرده و گفته عربستان تلاش می‌کند با جدا کردن «حوثی‌ها» از دیگران، بحران یمن را در یک روند سیاسی حل کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها