مقام یمنی: تجاوز سعودی متوقف نشود، حملات موشکی را تشدید می کنیم

مقام یمنی: تجاوز سعودی متوقف نشود، حملات موشکی را تشدید می کنیم
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 16:21

وزیر مشاور دولت یمن در امور گفت وگو و آشتی ملی این کشور، به دولت سعودی هشدار داد اگر تجاوز به یمن را متوقف نکند، به همان اندازه که شهرهای یمنی را بمباران می کند، حملات موشکی به شهرهای عربستان تشدید خواهد شد.

العالم ـ یمن

احمد القنع روز چهارشنبه در گفت وگو با المیادین خاطرنشان کرده، موشک های بالستیک یمنی که اخیرا به سمت عربستان شلیک شد، هدیه ای به مادران شهدای یمنی است که در بمباران های سعودی قربانی شده اند.
وی بااشاره به این که سعودی یمن را با موشک های آمریکایی واسرائیلی مورد حمله قرار می دهد، گفت: محمد بن سلمان ولی عهد این کشور وجهه مسلمانان را با ریختن خون یمنی ها، لکه دار کرد. 

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یکشنبه شب (5 فروردین ماه 1396) در سومین سالگرد حمله ائتلاف سعودی به یمن، با شماری از موشک های بالستیک مناطق مختلف عربستان از جمله فرودگاه ملک خالد در ریاض،فرودگاه ابها در منطقه عسیر و فرودگاه جازان و مناطقی در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

القنع' با تاکید بر مقاومت وپایداری یمنی ها علی رغم ادامه محاصره، قحطی وجنایات آل سعود طی سه سال گذشته خاطرنشان کرده، به کسانی که یمنی ها را دست کم می گرفتند توانایی در نوآوری و تولید را ثابت کردیم . 
القنع با اعلام آمادگی دولت نجات ملی یمن ( وابسته به انصارالله) برای گفت وگو با عربستان، امارات وبحرین، از اتباع یمنی مقیم خارج به ویژه درعربستان وامارات خواست به وطن خود بازگردند.

به دنبال انقلاب مردمی یمن و استعفا و فرار عبدربه منصور هادی رییس جمهور وقت این کشور، حمله هوایی چند کشور عربی به رهبری عربستان سعودی 6 فروردین 1394 تحت عنوان عملیات طوفان قاطعیت آغاز شد. 

این حملات که با هدف سرکوب انقلاب یمن و بازگرداندن رییس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت، تا کنون بیش از 30 هزار کشته و زخمی برجا گذاشته است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در حملات سنگین به یمن در نخستین اقدام، زیرساخت های این کشور فقیر عربی را هدف قرارداد و سپس با محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن از رسیدن کمک های درمانی، دارویی، بهداشتی و غذایی به یمنی ها ممانعت و این کشور را به قحطی و وبا دچار کرده است.

پربیننده ترین خبرها