چالشهای بزرگ ساکنان دارفور

چالشهای بزرگ ساکنان دارفور
شنبه 17 تير 1391 - 17:57

دارفور (العالم) – با وجو تحركات سياسي گسترده در مناطق مختلف دارفور درغرب سودان براي نجات توافقنامه صلح، اين منطقه با همچنان با چالش هايي بزرگ در زمينه تامين امنيت و بازگشت آوارگان به منازل خود مواجه است.

"عبدالعزيز أبوشيبه" ریيس جنبش آزادي بخش وعدالت سودان گفت: بزرگ ترين چالش، نبود امنيت است زيرا اجراي هرگونه طرح توسعه، مستلزم برقراري امنيت و بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی خودشان است.

حزب حاكم سودان، جنبش هاي امضا كننده توافقنامه صلح در دارفور را به علت اختلاف ميان مسئولان اين جنبش ها به مانع تراشي در روند اجراي اين توافقنامه متهم كرده است .. اين مساله مانعي در راه اجرايي شدن توافقنامه صلح قبل از رسيدن به صلح پایدار در دارفور شده است.

" قدير علي زكين" رئيس حزب كنگره ملي در ايالت جنوب دارفور در مصاحبه با خبرنگار شبكه العالم گفت: اجراي توافقنامه صلح، بسيار كند پيش مي رود و علت آن هم چالش هايي است كه پيش روي مردم قرار دارد .. مهم ترين چالشها اختلافات ميان جنبش هاي مسلح و شورشیان است كه توافقنامه ها را امضا مي كنند، ولي هنگام اجراي آن مي خواهند كه به سهم بيشتري در زمينه تقسيم قدرت دست پيدا كنند، و اين مساله موجب به وجود آمدن اختلافات ميان آنان شده است.

مسئولان احزاب سياسي در دارفور بر اين باورند كه اين منطقه با چالش هايي مواجه است كه ضرورت دارد به طور فعال با آن تعامل كرد، تا مشکل آوارگان حل و فصل شود و افزون بر آن به خسارت ديدگان به دور از منفعت طلبی سياسي، غرامت پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار العالم، چالش هاي موجود در منطقه دارفور از جمله پايبندي به توافقنامه صلح و انضمام حاکمان و سران قبایل به منطقه در پاسخ به سياست هاي دولت سودان و از سوي ديگر اختلافات ميان جنبش هاي مسلح و ضعف اجراي طرح هاي خدماتي، واقعيتي در منطقه دارفور به شمار مي رود، كه باعث شده است همه توافقنامه ها به شكست بيانجامد و اجرايي نشوند.

 07/07       13:49     



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها