سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اروپایی‌ها نگرانی‌های ما درباره ایران را درک می‌کنند و با ما هم‌نظرند

اروپایی‌ها نگرانی‌های ما درباره ایران را درک می‌کنند و با ما هم‌نظرند
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 18:25

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور گفت‌وگوهای بسیاری با اروپایی‌ها درباره ایران داشته، گفت: کشورهای اروپایی نگرانی‌های آمریکا درباره ایران را درک کرده و در آن‌ها سهیم هستند.

العالم _ آمریکا

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و گفت کشورهای اروپایی هم در این رابطه با آمریکا هم‌نظر هستند.

وی که در برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه «فاکس نیوز»، صحبت می‌کرد، درباره ایران گفت: «ما دیده‌ایم که ایران مسئول تسلیح حوثی‌های یمن به موشک‌های بالستیک است و آن‌ها هم با شلیک این موشک‌ها به سوی شریک راهبردی ما یعنی عربستان سعودی، این کشور را ناامن می‌کنند. ما شاهد اقدامات ثبات‌زدای آن‌ها در سوریه هستیم. آن‌ها مانند سوریه مسئول کشته شدن ده‌ها هزار نفر در سوریه هستند. ما شاهد اقدامات وحشتناک آن‌ها در سرتاسر جهان هستیم.»

نوئرت افزود: «توافق هسته‌ای با ایران، جهان را امن‌تر نکرده و مانع این اقدامات وحشتناک ایران نشده است. این رئیس‌جمهور، تصمیم گرفته تا کلیت رفتار بد ایران را مد نظر قرار دهد و این کشور را فقط از دریچه توافق هسته‌ای نبیند. بنابراین او برای تصمیم‌گیری درباره اینکه روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) چه خواهد کرد، تمام رفتارهای بد ایران را در نظر بگیرد.»

او ادامه داد: «اما می‌توانم به شما بگویم که ما در وزارت خارجه گفت‌وگوهای بسیار زیادی با شرکای خود در آن سوی آب‌ها، مانند آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها داشته‌ایم. آن‌ها هم درک می‌کنند که ایران مسئول بسیاری از رخدادهای وحشتناک است و آن‌ها هم نگرانی‌هایی مشابه ما دارند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» و «فاجعه‌بار» توصیف کرده، به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی تا ۲۲ اردیبهشت، یعنی موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، فرصت داده تا آنچه او «نواقص برجام» می‌خواند، اصلاح شود. مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، از بین رفتن سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران و ارائه دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران، از جمله درخواست‌های دولت آمریکا است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها