خروج سری پنجم از افراد مسلح از غوطه شرقی

خروج سری پنجم از افراد مسلح از غوطه شرقی
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 11:20

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از خروج پنجمین سری از عناصر مسلح و خانواده هایشان از غوطه شرقی به سمت ادلب در شمال کشور خبر داد.

العالم - سوریه

خبرگزاری سانا اعلام کرد دیشب 89 دستگاه اتوبوس حامل 5290 نفر از جمله 1374 عنصر مسلح زیر نظر هلال احمر سوریه، از جوبر، زملکا، عربین و عین ترما در غوطه شرقی از طریق گذرگاه عربین به سمت ادلب حرکت کردند.

این در حالی است که دست کم 48 ساعت پیش ارتش سوریه 28 نفر را از اسارت گروه های تروریستی در عربین آزاد کردند.

سانا خاطرنشان کرد که روند خارج کردن افراد مسلح و خانواده هایشان از جوبر، زملکا، عربین و عین ترما تا زمان تخلیه کامل این مناطق از تمام آثار و بقایای گروه های مسلح و بازگشت نهادهای دولتی ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که 6432 تن از افراد مسلح و خانواده هایشان با 102 دستگاه اتوبوس روز سه شنبه منطقه حی جوبر و شهرک های عربین و زملکا و عین ترما را ترک کردند. به این ترتیب مجموع کسانی که بر اساس توافق بین نظامیان روس و گروه تروریستی فیلق الرحمن ظرف 4 روز گذشته منطقه را ترک کرده و به سوی ادلب رفته اند، 19622 نفر هستند.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که برای تخلیه اهالی "دوما" همچنان از گذرگاه اردوگاه الوافدین استفاده می شود؛ 2691 غیر نظامی دیروز این منطقه را ترک کردند. آمار کسانی که از 28 فوریه این شهرک را ترک کرده اند، به 27446 نفر می رسد.

208

پربیننده ترین خبرها