با وجود تنش در روابط غرب و مسکو، رئیس جمهور فرانسه به روسیه می‌رود

با وجود تنش در روابط غرب و مسکو، رئیس جمهور فرانسه به روسیه می‌رود
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 11:39

با وجود تنش‌های اخیر در روابط غرب و مسکو بعد از حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس، رئیس جمهور فرانسه به روسیه سفر کرده و با مقامات روس گفت‌وگوی صریح خواهد داشت.

العالم _ اروپا

 ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت با وجود تنش‌های اخیر میان اروپا و روسیه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به روسیه سفر خواهد کرد.

شبکه خبری آسیا به نقل از رادیو آر‌تی‌ال نوشت، لودریان روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که باید گفت‌وگویی صریح با روسیه داشت و ماکرون ماه می به سوریه سفر می‌کند.

با وجود پایین امدن سطح روابط دیپلماتیک میان غرب و مسکو، قرار است رئیس جمهور فرانسه ماه می در نشست انجمن اقتصادی سن‌پترزبورگ شرکت کند.

بعد از آنکه یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و لندن اعلام کرد روسیه مسئول این حمله است، روابط میان غرب و روسیه به شدت افول کرد و کشورهای غربی تعداد زیادی دیپلمات روس را از کشورهایشان اخراج کردند.

دو هفته پیش از این ترزا می نخست وزیر انگلیس اعلام کرد به دلیل اقدام روسیه برای استفاده از گاز اعصاب در خاک انگلیس، 23 دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند که در راستای اتخاذ مواضع مشابه دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برخی دیپلمات‌های روس را از خاک خود اخراج کردند. 

روسیه در مقابل  هرگونه اقدام به حمله شیمیایی در خاک انگلیس و تمامی این اتهامات را رد کرده است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها