خبرهایی از آشتی نهایی در سه شهرک جنوب دمشق

خبرهایی از آشتی نهایی در سه شهرک جنوب دمشق
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 13:27

رسانه های محلی سوریه از فراهم شدن مقدمات توافق نهایی در شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق بین ریش سفیدان این شهرک ها و نیروهای دولتی با میانجی گری روسیه خبر دادند.

العالم - سوریه

روزنامه الوطن چاپ سوریه به نقل از منابع داخلی گفت هیئتی از روحانیون و ریش سفیدان شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق در حال طرح توافق نهایی بین عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه در این شهرک ها هستند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که بر اساس این توافق دولت سوریه سیطره خود را بر کل منطقه بسط خواهد داد و عناصر مسلح در صورت مخالفت با توافق به شمال سوریه منتقل می شوند.

روحانیون و ریش سفیدان این سه شهرک با همکاری روحانیون منطقه سیده زینب در حال ترتیب دادن دیدارهای دوره ای و شتابنده با طرف های مرتبط هستند تا با رسیدن به توافق دولت سوریه بتواند سیطره خود را بر تمام منطقه بسط داده و عناصر مسلح مخالف توافق را به شمال سوریه منتقل کنند.

روزنامه الوطن خاطرنشان کرد که میانجی گران روس به گروه های مسلح گفته اند که چنانچه با صلح موافقند می توانند در محل باقی بمانند و در صورت مخالفت به جنوب و شمال سوریه مهاجرت کنند. روس ها تا پایان ماه جاری به گروه های مسلح مهلت دادند مواضع خود را مشخص کنند.

سایت های وابسته به مخالفان گفتند که اهالی شهرک های یلدا و ببیلا و بیت لحم سرنوشت منطقه را تعیین خواهند کرد.

پایگاه های خبری نوشتند شمار زیادی از عناصر مسلح و خانواده هایشان و اهالی اصلی این شهرک مایلند در منطقه و تحت حکومت دولت سوریه باقی بمانند و راه حل نهایی را بپذیرند و بخش دیگری از گروه های مسلح نیز برای مقابله با گروه تروریستی داعش در منطقه حجر الاسود و اردوگاه یرموک و بخش جنوبی محله التضمن با حمایت ارتش سوریه اعلام آمادگی کرده اند.

البته برخی سایت ها هم اعلام کرده اند که برخی گروه های مسلح حاضر به ماندن و مبارزه با گروه تروریستی داعش نیستند و قصد دارند به شمال سوریه مهاجرت کنند.

گروه های مسلح بسیاری در این سه شهرک مستقر هستند که مهمترین آنها عبارتند از: "جیش ابابیل، گروه الفرقان، سیف الشام، اتحاد اسلامی اجناد الشام، گروه دمشق، جنبش احرار الشام و غیره".

ارتش سوریه از سال 2014 با این گروه ها توافق آتش بس امضا کرده است و دولت از مدت ها پیش سعی می کند ایت توافق را به توافق آشتی نهایی تبدیل کرده و سیطره خود را بر مناطق اشغال شده دوباره بسط دهد.اما تا کنون توفیقی به دست نیاورده است.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها