بررسی همکاری‌های قضائی بین اتحادیه اروپا و ایران

بررسی همکاری‌های قضائی بین اتحادیه اروپا و ایران
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 16:52

سفير جمهوري اسلامي ايران در هلند در محل سازمان همكاري قضايي اتحاديه اروپا (Eurojust) مستقر در لاهه با رییس این نهاد اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

عليرضا جهانگیری سفير جمهوري اسلامي ايران در هلند در محل سازمان همكاري قضايي اتحاديه اروپا (Eurojust) مستقر در لاهه با آقاي لادسلاو هامران رییس این نهاد اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

این نهاد بین الدولي در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی فعالیت می کند و همکاری های بین اروپایی و دیگر کشورهای متاثر از این جرایم را تسهیل و پیگیری می کند.

در این دیدار هامران ضمن معرفی تفصیلی نهاد تحت مدیریت خود ،اعلام آمادگی کرد در زمینه های مورد نظر طرف ایرانی اعم از تعیین نقطه تماس قضایی با سازمان، تبادل هیات های قضایی، پیگیری پرونده های خاص قضایی، برگزاری کارگاههای آموزشی براي دانشجويان حقوق، اساتيد دانشگاه، وکلا و حقوقدانان ايراني همکاری لازم را داشته باشد.

جهانگیری نیز ضمن برشمردن ضرورت همکاری کشورها در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته به آخرین پیشرفت های قضایی در کشورمان اعم از بروز رسانی قوانین وجرم زدائی وهمچنین موضوع عضويت در کنوانسیون های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و زیرساخت های داخلی مربوطه اشاره کرد و بر نياز آشنایی بخش هاي قضایی و دانشگاهی کشورمان با این نهاد تاكيد و در این راستا پیشنهادهایی ارائه نمود.
یادآوری میشود در این نهاد ۲۸ کشور اروپایی (شامل انگلیس) عضویت دارند و با بیش از ٤٢ کشور ارتباط کارشناسی و فنی دارد. سازمان مذكور با داشتن سازوکارهای مختلف همکاری های تخصصی قضايي می تواند همکاری متقابلی با بخش های قضایی و انتظامی کشور در مقابله با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی، جرایم رایانه ای، فساد و.. داشته باشد.

 

پربیننده ترین خبرها