وزیر صهیونیست: برای عقب راندن ایران از سوریه باید برجام را لغو کرد

وزیر صهیونیست: برای عقب راندن ایران از سوریه باید برجام را لغو کرد
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 19:08

وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم عقب راندن ایران از سوریه، گفت گام اول برای این کار لغو برجام و سپس بازگرداندن تحریم‌ها است.

العالم- ایران/ سیاسی 

«یواف گالانت» وزیر ساخت‌وساز کنونی و فرمانده سابق واحد جبهه جنوب ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره ایران، مدعی شد تل‌آویو باید خود را برای وضعیتی که در آن ایران نفوذ خود را در منطقه و اطراف آنها افزایش داده، آماده کند.

گالانت با ادعای اینکه هدف بعدی محور مقاومت، اردن خواهد بود، گفت: «ایرانی‌ها در حال استفاده از خلاء قدرتی هستند که در خاورمیانه درپی سقوط دولت‌ها رخ داده است. آن‌ها تلاش می‌کنند هلال شیعی از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش دهند».

به نوشته وبگاه «جی‌ان‌اس» وی در سخنرانی‌ای در همایشی قدس اشغالی، گفت: «شاید روزی ناگهان خود را در موقعیتی ببینیم که در آن اسرائیل و اردن از سوی حامیان ایران محاصره شده باشند، البته این مرحله اول است. در مرحله دوم، آنها جنگ فرسایشی‌ای علیه اسرائیل به راه انداخته و لبنان دومی در طرف سوری بلندی‌های جولان ایجاد می‌کنند. این بدان معنی است که ما با یک جبهه (متحد) از دریای مدیترانه تا مرزهای اردن مواجه خواهیم بود».

این مقام صهیونیست با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند اسرائیل را در موقعیتی خطیرتر قرار دهد، مدعی شد: «اسرائیل اما اجازه ایجاد پایگاه نظامی ایران در سوریه را نمی‌دهد. اسرائیل جبهه دوم در بلندی‌های جولان را نمی‌پذیرد. نمی‌توانیم به ایرانی‌ها اجازه دهیم که سکوی پرتاب (موشک) در سوریه داشته باشند، سلاح‌های کشتار جمعی را (به لبنان) منتقل کنند و توازنی که در خاورمیانه بین ما و همسایگانمان وجود دارد، برهم زنند».

گالانت با بیان اینکه روسیه دشمن اسرائیل نیست، افزود: «فعلا روس‌ها از ایران و شبه‌نظامیان مانند حزب‌الله استفاده می‌کند تا جای پای خود را عرصه میدانی محکم کند. روسیه خواستار افزایش حضور در مدیترانه برای کشتیرانی و نیروی دریایی خود است. اما وقتی که جنگ تمام شود،‌ آنها نیز یک رقیب خاهند بود و معتقدم که روس‌ها نمی‌خواهند ایران به عنوان بخشی از قدرت کنترل کننده سوریه باشد».

وی همچنین گفت که جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله در جهت منافع روسیه نیست و مسکو از نفو خود برای ممانعت از وقوع آن استفاده می‌کند.

وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی، حضور ایران در سوریه را مشکلی برای «جهان آزاد» توصیف کرده و مدعی شد: «هیچ کسی نمی‌خواهد ایرانی‌ها برای همیشه در سوریه بمانند... اسرائیل و آمریکا موقعیت را به خوبی درک می‌کنند... ایران راهکار (بحران سوریه) نیست، بلکه خود مشکل است».

گالانت با درخواست برای تلاش دیپلماتیک گسترده بین‌المللی جهت خارج کردن ایران از سوریه، گفت اولین گام در عقب راندن ایران، لغو توافق هسته‌ای و سپس اعمال تحریم‌ها است.

 

پربیننده ترین خبرها