درخواست برای تحقیق اف‌بی‌آی در خصوص رابطه داماد ترامپ و بن سلمان

درخواست برای تحقیق اف‌بی‌آی در خصوص رابطه داماد ترامپ و بن سلمان
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 21:51

چند نماینده مجلس آمریکا از رئیس اف‌بی‌آی خواسته‌اند که در خصوص شایعات مربوط به فاش شدن اسناد طبقه‌بندی شده آمریکا برای محمد بن سلمان در نتیجه ارتباط نزدیک وی با داماد ترامپ، تحقیق کند.

العالم _ آمریکا

6 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به «کریستوفر ری» رئیس اف‌بی‌آی، از وی خواستند در خصوص صحت گزارش‌های مربوط به ارائه اسناد طبقه‌بندی شده دولت آمریکا از سوی «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور ارشد وی به «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و ولیعهد سعودی تحقیق کند.

آنطور که شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده، این درخواست پس از آن مطرح شده که پایگاه خبری «اینترسپت» اخیراً در گزارشی، فاش کرد که بن سلمان در جمع دوستانش مورد اعتمادش گفته که در سفر سال ۲۰۱۷ به آمریکا و دیدار آن سال با کوشنر، اطلاعاتی در خصوص مقامات سعودی که وفاداری چندانی به ولیعهد جوان سعودی ندارند، دریافت کرده است.

در نامه نمایندگان به رئیس‌ اف‌بی‌آی، از وی خواسته شده که در خصوص «صحت گزارشات و میزان اطلاعاتی که احتمالاً فاش شده» تحقیق شود.

گزارش اینترسپت در حالی پخش شده بود که پیش از آن، دسترسی امنیتی داماد ترامپ توسط «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید محدود شده بود؛ گفته می‌شود که آقای کلی هم در صف اخراج از جمع مدیران ترامپ است.

اینترسپت گفته بود که یکی از اشخاص مورد اعتماد حکام سعودی و اماراتی، به این نشریه گفته که محمد بن سلمان در دیدار با «محد بن زاید» ولیعهد امارات، با غرور از تحت کنترل بودن داماد ترامپ سخن گفته است.

گویا کوشنر با استفاده از دسترسی‌هایش در دفتر کار پدر همسرش یعنی ترامپ، محتوای یکی از گزارش‌های طبقه‌بندی‌شده روزانه ترامپ را خوانده؛ گزارشی که در آن نام آن دسته از اعضای خانواده سلطنتی سعودی که وفاداری چندانی به ولیعهد جوان ندارند، آورده شده بوده است.

وکیل کوشنر صحت گزارش اینترسپت را رد کرده بود اما با نامه این ۶ عضو مجلس نمایندگان، بازی وارد فاز جدی‌تری می‌شود.

چند تن از مقامات کاخ سفید به خبرنگار سی‌ان‌ان گفته‌اند که کوشنر به عنوان مذاکره‌کننده ارشد دولت ترامپ در موضوعات مربوط به غرب آسیا، روابطی گرم با محمد بن سلمان ایجاد کرده است.

کوشنر حتی سال گذشته در سفری اعلام‌نشده به ریاض رفت و آنجا مستقیماً با بن‌سلمان دیدار کرد؛ دیداری که شایعات مربوط به ارتباط نزدیک وی با ولیعهد جوان سعودی را قوت بخشید.

جرد کوشنر همسر ۳۷ ساله «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا، یهودی ارتودکس است و ارتباط نزدیکی هم با رژیم صهیونیستی دارد.

«چارلز کوشنر» پدر جرد، اهل بلاروس و از بازماندگان به اصطلاح هلوکاست است؛ وی سال ۱۹۴۹ به آمریکا مهاجرت کرد.

وی در سال ۲۰۰۳ به اتهام کمک غیرقانونی به کمپین تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» از سوی اف‌بی‌آی بازجویی و به ۲ سال زندان محکوم شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها