ایران و روسیه بر راه حل سیاسی مسائل سوریه و یمن تاکید کردند

ایران و روسیه بر راه حل سیاسی مسائل سوریه و یمن تاکید کردند
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 22:08

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه روسیه بر راهکارهای سیاسی در مورد بحران های سوریه و یمن تاکید و آخرین تحولات منطقه بررسی شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

در دیدار «مهدی سنایی» با «میخائل باگدانف» ضرورت استمرار مشورت های تهران و مسکو در خصوص تحولات یمن و کمک به مردم این کشور مورد تاکید قرار گرفت.
در این دیدار موضوعات مربوط به اجلاس سران کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه که قرار است هفته آینده در استانبول ترکیه برگزار شود نیز بررسی شد.
اجلاس قبلی سران ایران، روسیه و ترکیه اول آذر ماه سال 96 (22 ماه نوامبر سال گذشته) در شهر سوچی روسیه برگزار شد و در آن سران سه کشور درباره بحران سوریه و راهکارهای حل آن گفت وگو کردند و در نتیجه آن مدتی بعد نشست گفت وگوهای ملی سوری - سوری در سوچی روسیه برگزار شد.
به گواه کارشناسان و ناظران بین المللی، نشست سوچی توانست برای نخستین بار پس از آغاز جنگ داخلی چند ساله در سوریه، مخالفان و حامیان دولت سوریه از اقوام و اقشار مختلف را برای رفع بحران و رسیدن به صلح دور یک میز جمع کند.
رسانه های روسی پیشتر خبر داده بودند که حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه روز چهارم آوریل (15 فروردین) در استانبول دیدار می کنند.
در گزارش رسانه روسی گفته شد: اجلاس شورای همکاری روسیه و ترکیه در سطح عالی یک روز پیش از دیدار سران سه کشور برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها