لاوروف در واکنش به هجمه های اخیر لندن و واشنگتن؛

اتهام ها عليه مسکو ياوه گويی است/ کنسولگری آمريکا در سن‌پترزبورگ را تعطيل خواهيم کرد/ مسکو 60 ديپلمات آمريکايی را از روسيه اخراج می کند

اتهام ها عليه مسکو ياوه گويی است/ کنسولگری آمريکا در سن‌پترزبورگ را تعطيل خواهيم کرد/ مسکو 60 ديپلمات آمريکايی را از روسيه اخراج می کند
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 22:15

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد کشورش کنسولگری آمريکا در سن‌پترزبورگ را تعطيل خواهد کرد و مسکو 60 ديپلمات آمريکايی را از روسيه اخراج می کند.

العالم _ اروپا

سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه گفت: لندن از ما خواسته بود که به مسموم کردن اسکريپال و دخترش اعتراف يا اذعان کنيم که کنترل خود را بر روی مواد شيمايی مان از دست داده ايم که هر دو مورد ياوه گويی است.

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد کشورش کنسولگری آمريکا در سن‌پترزبورگ را تعطيل خواهد کرد. مسکو 60 ديپلمات آمريکايی را از روسيه اخراج می کند.

روسيه اعلام کرد به همان تعدادی که ديپلمات‌هايش از آمريکا و ديگر کشورها اخراج شدند، ديپلمات‌های اين کشورها را اخراج خواهد کرد.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که نود درصد از ريف دمشق به تسلط نيروهای ارتش سوريه در آمده است.

وی با تاکيد بر حفظ احترام حاکميت خاک سوريه اعلام کرد که برای اعزام کميته ای از سوي سازمان ملل متحد به شهر رقه سوريه نيز با دولت سوريه توافق شده است.

لاوروف افزود: ما در حال بررسی تشکيل کميته قانون اساسي در سوريه هستيم و اين امر بايد هر چه سريعتر به نتيجه برسد.

عقب نشینی کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری اسپوتنيک ،­يک مقام بلندپايه در کاخ سفيد روز پنجشنبه اعلام کرد درهاي آمريکا به روي ديپلمات هاي جديد روسيه باز است.

اين مقام مسئول در کاخ سفيد با اشاره به اين که درهای آمريکا به روي ديپلمات های جديد روسيه باز است گفت: «هيچ محدوديتی براي تعداد ديپلمات های جديد روسيه برای حضور و فعاليت در آمريکا وجود ندارد.»

وی در واکنش به سوالی درباره امکان حضور ديپلمات هاي جديد روس در آمريکا افزود: درهای آمريکا باز است.

اين مقام اظهار داشت براي تعداد ديپلمات های روس جديدی که می توانند به آمريکا اعزم شوند هيچ محدوديتی وجود ندارد.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها