ادعای عجیب و ضد ایرانی روزنامه کویتی

ادعای عجیب و ضد ایرانی روزنامه کویتی
جمعه 10 فروردين 1397 - 09:58

یک روزنامه کویتی با انتشار خبری عجیب مدعی شده است که جنگنده های صهیونیستی بر فراز آسمان ایران عملیات شناسایی انجام داده اند.

العالم ـ آسیا

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که روزنامه کویتی الجریده مدعی شده دو جنگنده اسرائیلی که آنها را شبح نامیده، از رادارهای سوریه و عراق عبور کرده و به آسمان ایران رسیده اند.

این روزنامه کویتی برای موجه جلوه دادن ادعای خود، خبرش را به نقل از آنچه که آن را منابع آگاه خوانده، خاطرنشان کرده که دو جنگنده اف-35 اسرائیلی در ماه جاری با پرواز در آسمان ایران، عملیات شناسایی بر فراز بندرعباس، اصفهان و شیراز انجام داده اند.

این روزها ولیعهد کم تجربه عربستان سعودی که در آمریکا به سر می برد، بر فعالیت های ضد ایرانی خود افزوده و به تمنا از غرب برای تحریم و فشار بر ایران مشغول است. حاکمان جدید سعودی که در کنار رژیم صهیونیستی به ایران هراسی، دشمنی با محور مقاومت و توطئه علیه ملت های مسلمان به نفع صهیونیست ها و غرب مشغول هستند، بعید نیست که در جعل و انشتار اخباری از این دست با اهداف اعلام شده مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: عراق عبور جنگنده های صهیونیستی از حریم هوایی خود به سمت ایران را ردکرد

 

رادارهای پیشرفته ایرانی؛ چشمان همیشه بیدار نیروهای مسلح

با ظهور فناوری‌های جدید در عرصه رادارها، ایران نمونه‌های پیشرفته‌ای از آنها را ساخته که از نظر قابلیت‌ها رشدی جهش‌گونه نسبت به نسل‌های قبل داشته است.

رادارهای آرایه فازی ایرانی نمونه بارز این محصولات جدید هستند که امروزه گونه فراگیر رادارهای مختلف زمین‌پایه و هواپایه شده‌اند.

رادارهای زمین‌پایه ساخت ایران 40 نوع است که دارای کاربردهای مختلف نظارت هوایی و سطحی هستند.

رادارهای ساخته شده در انواع دوربرد و آرایه های فازی با ایجاد پوششی با باندهای فرکانسی متنوع توان شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را در کشف به موقع انواع اهداف کوچک و بزرگ در پهنه آسمان کشورمان موفق ساخته اند. 

مجموعه رادارهای نیروهای مسلح ایران که از فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا در کنار توان بالای طراحی و ابتکارات بومی ایرانی بهره می‌برند در بردها و ارتفاعات مختلف، با فرکانس‌های کاری مختلف و برای انواع مأموریت‌های لازمه ساخته شده‌اند که عملکرد مطلوب این رادارها نیز در مواقع مختلف در کشف و ردگیری انواع پهپادها و هواپیماهای جاسوسی دشمن امتحان خود را پس داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها