تصاویر؛ تظاهرات مردم بغداد علیه سفر بن‌سلمان به عراق

تصاویر؛ تظاهرات مردم بغداد علیه سفر بن‌سلمان به عراق
شنبه 11 فروردين 1397 - 02:08

مردم عراق علیه سفر ولیعهد عربستان به کشورشان تظاهرات کردند و او را جنایتکار خواندند.

العالم - عراق

خیابانهای شهر بغداد پایتخت عراق، جمعه شاهد برپایی تظاهرات بود. صدها نفر از مردم عراق در این تظاهرات شرکت کردند که در اعتراض به سفر آتی محمد بن سلمان شاهزاده عربستان سعودی به عراق برپا شد. سفر بن سلمان به عراق در حالی انجام می شود که روابط تیره شده گذشته بین دو کشور در حال احیاء شدن است. 

گردان های حزب الله عراق این تظاهرات بغداد را سازماندهی کرده بود. هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای سفر ولیعهد عربستان سعودی به عراق اعلام نشده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات بغداد نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "تجاوز را متوقف کنید، تجاوز علیه مردم یمن جنایت و نسل کشی است و باید متوقف شود".

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: مردم عراق امروز در این تظاهرات شرکت کرده اند تا سفر بن سلمان را به عراق محکوم کنند. این واکنش ما به علت مداخله سعودی ها در امور داخلی عراق، سوریه، و یمن و همچنین در اعتراض به جنگ ویرانگر سعودی ها علیه مردم یمن است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: بن سلمان در اینجا چه کار می خواهد؟ دستان او به خون مردمان ما و پسران ما آغشته است. اینها عکس شهدای ما است. به عکس شهدا و همسران آنها نگاه کنید. به وضع کودکان یتیم عراق نگاه کنید. چگونه می توانیم فراموش کنیم. ما چه مرحله جدیدی از روابط را با آل سعود می توانیم شروع کنیم؟ ما زمانی می توانیم به او اجازه بدهیم برگی تازه از روابط را رقم بزند که تاوان جنایتهایش را پرداخته باشد.

پربیننده ترین خبرها