درخواست گوترش برای انجام تحقیق مستقل درباره حوادث غزه

درخواست گوترش برای انجام تحقیق مستقل درباره حوادث غزه
شنبه 11 فروردين 1397 - 06:29

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد، آنتونیو گوترش انجام شدن تحقیقات مستقل و شفاف را درباره کشته و زخمی شدن فلسطینی ها در روز جمعه در نوار غزه خواستار شد.

العالم - فلسطین

به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این بیانیه افزود: گوترش همچنین از طرف های ذیربط خواست از دست زدن به هرگونه اقدامی که می تواند موجب افزایش شمار قربانیان شود به ویژه هر گونه اقداماتی که ممکن است به غیرنظامیان آسیب برساند، خودداری کنند.

نگرانی مقام سازمان ملل درباره وخیم‌تر شدن اوضاع

از سوی دیگر یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد روز جمعه (به وقت آمریکا) گفت اوضاع در غزه احتمالا طی روزهای آینده وخیم تر خواهد شد و درخواست کرد غیرنظامیان به ویژه کودکان هدف قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، تای بروک زریهون  Taye-Brook Zerihoun معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی گفت: اسرائیل باید بر اساس قانون بین المللی حقوق بشر و قوانین بشردوستانه، مسئولیت هایش را بپذیرد... نباید به شکل کشنده از زور -جز به عنوان آخرین راه چاره- استفاده شود و مقامات باید درباره هر مورد فوت که از استفاده از زور ناشی میشود تحقیقات مناسب انجام دهند.

قرار بود نشست شورای امنیت درباره غزه به درخواست کویت پشت درهای بسته برگزار شود ولی بعد از آن که مشخص شد شورای امنیت نخواهد توانست درباره بیانیه ای درباره اوضاع غزه به توافق برسد، دیپلمات ها گفتند کویت علنی بودن جلسه را خواستار شده است.

والتر میلر دیپلمات آمریکایی گفت جای تاسف است که اسرائیل به علت تعطیلات عید پسح نتوانست در نشست روز جمعه شورای امنیت شرکت کند. وی افزود از کشته شدن افراد در روز جمعه احساس اندوه شدید می کنیم و از طرف های ذیربط می خواهیم گام هایی را برای جلوگیری از تشدید تنش و کاهش خطر وقوع درگیری های جدید بردارند... افراد بدخواهی که از اعتراضات به عنوان پوششی برای تشویق به خشونت استفاده می کنند، جان بی گناهان را به خطر می اندازند.

امدادرسانان در غزه اعلام کردند نظامیان اسرائیلی که با یکی از بزرگترین تظاهرات فلسطینی ها در سالهای اخیر در مرز بین غزه و اسرائیل مواجه شده بودند روز جمعه دست کم 16 فلسطینی را کشتند و صدها نفر را زخمی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها