نماینده نزدیک به «حیدر العبادی» اعلام کرد؛

تلاش عراقی-عربی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب

تلاش عراقی-عربی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب
شنبه 11 فروردين 1397 - 23:01

یک نماینده پارلمان عراق از تلاش‌های مداوم این کشور و چند کشور عربی دیگر برای بازگردان عضویت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد.

العالم - عراق

«جاسم محمد جعفر» نماینده پارلمان عراق که در رسانه‌ها به نزدیک بودن به «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق معروف است، اعلام کرد که تلاش‌های مداوم عراقی-عربی برای بازگردان عضویت سوریه در اتحادیه عرب در جریان است.

وی ادامه داد که بازگشت سوریه به وضعیت طبیعی‌اش در ثبات و امنیت مرزهای عراق و محکم کردن آن در مقابل حملات تروریستی، مفید است.

جاسم محمد به وبگاه «المعلومه» گفت: «عراق، مصر، الجزائر و تونس، به شدت از بازگشت سوریه به وضعیت طبیعی و نیز بازگشت عضویت این کشور در اتحادیه عرب حمایت می‌کنند.»

وی تصریح کرد، مصر بازیگر مطرح در این زمینه است، زیرا متحد روسیه است و از نظر اداری، کنترل اتحادیه عرب را در دست دارد و این باعث می‌شود حمایت قاهره در این موضوع منجر به تأثیرات بسیار مثبتی  باشد.

 اتحادیه عرب در نوامبر سال 2011 و همزمان با آغاز ناآرامی‌های سوریه، عضویت این کشور را تعلیق کرد تا شاید بتواند فشارها بر دمشق را تشدید کند.

با وجود آنکه اکنون کنترل بخش اعظم اراضی سوریه در اختیار دولت قانونی این کشور است، اعضای اتحادیه عرب تاکنون از بازگرداندن کرسی سوریه به دولت خودداری کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها