سخنگوی ائتلاف آمریکا در واکنش به ترامپ: در سوریه مانند قبل حضور داریم

سخنگوی ائتلاف آمریکا در واکنش به ترامپ: در سوریه مانند قبل حضور داریم
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 11:24

سخنگوی ائتلاف آمریکا در سوریه در پاسخ به اظهارات «دونالد ترامپ» که گفته بود: «هر چه زودتر سوریه را ترک خواهیم کرد»؛ اعلام کرد که مأموریت نیروهای این ائتلاف در سوریه تغییری نکرده است.

العالم- آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا 2 روز پیش اعلام کرد، این کشور خیلی زود سوریه را ترک خواهد کرد (+) اما «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به روزنامه «الریاض» گفت که مأموریت این ائتلاف در سوریه تغییر نکرده است.

دیلون اعلام کرد: هیچ تغییری در مأموریت وزارت دفاع در سوریه برای مقابله با داعش صورت نگرفته و  آمریکا در مناطق مورد فعالیت خود در سوریه یعنی شرق فرات تا مرزهای سوری-عراقی همچنان حضور خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر جبهه‌های مشترک آمریکایی با نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش بویژه در «حجین» در کناره رود فرات و «دشیشه» در نزدیک مرزهای سوری-عراقی وجود دارد و این کار مشترک میان ائتلاف و نیروهای دموکراتیک منجر به شناسایی نقاط ضعف داعش و پیشرفت قابل ملاحظه بر این گروه در مناطق مذکور شده است.  

دیلون دباره منبج و گفته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر پیشروی ارتش ترکیه به سمت این منطقه اعلام کرد: نیروهای ائتلاف به حضور خود در منطقه منبج و انجام عملیات ضد داعش ادامه خواهد داد.

وعده ترک قریب‌الوقوع سوریه در حالی از سوی ترامپ مطرح شد که مقام‌های نظامی آمریکا از جمله ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا از احتمال حضور بلندمدت این کشور در سوریه، این بار به بهانه مقابله با «تهدید ایران» و ممانعت از مسلط شدن ایران بر سوریه صحبت کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها