یک پایگاه آمریکایی:

دلایل قاطع بر نقش آمریکا و عربستان در مسلح کردن داعش وجود دارد

دلایل قاطع بر نقش آمریکا و عربستان در مسلح کردن داعش وجود دارد
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 17:58

 پایگاه 'گلوبال ریسرچ' آمریکا به وجود 'دلایل قاطع' بر دست داشتن آمریکا و عربستان در مسلح کردن داعش در عراق و سوریه اذعان کرد.

العالم- آمریکا

در گزارش این مرکز پژوهشی که روز یکشنبه در رسانه های عراق بازتاب یافت، همچنین از دستیابی تروریست های داعش به مواد شیمیایی از طریق دلالان ترک خبر داد. 

گزارش تاکید کرده است: دلایل محکمی وجود دارد که نشان می دهد سلاح هایی که از سوی آمریکا و عربستان از زرادخانه های اروپای شرقی خریداری شد در اختیار داعش قرار گرفته است. 

 در ادامه گزارش حاکی است: واشنگتن و ریاض همچنین اقدام به ادغام گروههای تروریستی مورد حمایت خود درگروهک داعش کردند و یا از طریق بازار سیاه به آنها اسلحه فروختند. 

در این گزارش آمده است: بخش اعظم سلاح های بررسی شده نشان می دهد که در مورد هیچکدام مقررات نقل و انتقال و رسیدن به مقصد (ارتش های آمریکا و عربستان) رعایت نشده و در اختیار داعش گذاشته شده است. 

گلوبال ریسرچ در این مطلب به عنوان نمونه به گزارش دولت بلغارستان استناد کرده که گفته است موشک های 40 میلیمتری ساخت این کشور از نوع PG-7T از طریق شرکت 'کسلر پالیسی سپلای' آمریکا به وزارت دفاع این کشور فروخته شد اما در حسکه سوریه در دست داعش پیدا شد. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها