رژیم صهیونیستی پیکر 2 تن از شهدای «راهپیمایی بازگشت» را تحویل نداد

رژیم صهیونیستی پیکر 2 تن از شهدای «راهپیمایی بازگشت» را تحویل نداد
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 19:20

رژیم صهیونیستی در راستای اعمال فشار روانی بر خانواده‌های شهیدان فلسطینی‌، پیکیر دو تن از شهدای راهپیمایی برگزار شده در نوار غزه را نزد خود نگه داشت و اعلام کرد که فقط طی «مبادله اسرا» حاضر به تحویل آنهاست.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پیکر دو شهید از 16 شهید راهپیمایی بازگشت را نزد خود نگه داشته و به خانواده هایشان تحویل نخواهد داد.

«یوآف مردخای» هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی این بار برای تحریک‌آفرینی علیه حماس از موضوع شهدا استفاده کرد و گفت، این دو نفر از گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بوده‌اند.

وی سپس خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: شما احساس آرامش و راحتی نخواهید کرد مگر زمانی که حماس ، نظامیانی را که اسیر کرده (در اشاره به تبادل اسرا) تحویل دهد.

مردخای در صفحه فیس‌بوک خود  اعلام کرد که پیکر دو شهید مذکور به نام‌های «مصعب سلول و محمد رباعیه» در کنار پیکر 24 شهید دیگر مربوط به جنگ 2014 علیه نوار غزه نگهداری خواهند شد و به خانواده‌هایشان تحویل داده نمی‌شود.

جمعه (30 مارس) همزمان با روز زمین، هزاران نفر از مردم نوار غزه در یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز شرکت و به سمت مرزهای فلسطین اشغالی حرکت کردند.

رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان متوسل به خشونت شد که طی آن 16 تن شهید و بیش از 1400 نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده 5 تن از این شهدا از اعضایش بوده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها