اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 18:59

4 روز پس از انتشار سند جدید امنیت ملی انگلیس، وزیر دفاع این کشور در اظهاراتی ضدایرانی، تهران را به داشتن «جاه‌طلبی‌های اتمی» متهم کرد.

العالم - اروپا

در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی مقام‌های انگلیسی، امروز یکشنبه وزیر دفاع این کشور درباره برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرد.

دولت انگلیس در سند بازبینی امنیت ملی این کشور که نهم فروردین انتشار آن رسانه‌ای شد، فعالیت‌های ایران در غرب آسیا را «ثبات‌زدا» توصیف و تهران را به مخاصمه‌جویی متهم کرد.

 در این سند، فعالیت‌های ایران روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدآمیز تلقی شده و در دسته‌بندی «تهدیدات دولت‌پایه» قرار گرفته که می‌تواند «نظم قانون‌محور بین‌المللی» را تضعیف کرده و ایجاد «اجماع و مقابله با تهدیدات جهانی» را دشوار کند.

به گزارش روزنامه «اکسپرس»، وزیر دفاع انگلیس امروز یکشنبه اظهارات تازه‌ای مطرح و اتهام‌های حاضر در این سند علیه روسیه و ایران را تکرار کرد.

وزیر دفاع انگلیس در بخش مربوط به ایران مدعی شد: « حضورنظامی نیابتی ایران در عراق، سوریه و یمن و جاه‌طلبی‌های اتمی آن برای همگان شناخته شده است».   

«گاوین ویلیامسون» در بخش روسیه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور این کشور گفت: «پوتین در حال سرمایه‌گذاری روی موشک‌های برد بلند است و به سیستم‌های اتمی افتخار کرده و مشغول به عملیات سایبری مخرب است».

او با بیان اینکه « ما باید با تهدیدات دولت‌پایه مقابله کنیم و به بی ثباتی جهانی روز افزون واکنش نشان دهیم»، اتهام‌زنی‌های قبلی مقام‌های لندن علیه روسیه، چین، کره شمالی و ایران را تکرار کرد.

از نظر این مقام ارشد انگلیسی، چین در تلاش برای «کسب موقعیت ابرقدرتی» در جهان است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها