حمله تروریست‌های الشباب به نیروهای اتحادیه آفریقا

حمله تروریست‌های الشباب به نیروهای اتحادیه آفریقا
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 04:15

منابع آگاه از حمله گروه افراطی الشباب به یک پایگاه نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی خبر دادند.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، مسئولان محلی و شاهدان اعلام کردند دهها تن از اعضای الشباب روز یکشنبه به پایگاه نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا در جنوب شهر موگادیشو، پایتخت سومالی حمله کردند. در حال حاضر، نظامیان اوگاندایی در این پایگاه مستقرند.

شاهدان اظهار داشتند صدای انفجاری شدید در منطقه بولومارر، واقع در 150 کیلومتری جنوب موگادیشو شنیده شد. در پی آن، میان نیروهای اتحادیه آفریقا و الشباب، که گروهی وابسته به القاعده است، درگیری شدیدی صورت گرفت.

در همین حال، یکی از مسئولان محلی اعلام کرد مهاجمان با استفاده از یک مینی بوس بمب گذاری شده، تلاش کردند وارد پایگاه شوند.

از سوی دیگر، ژنرال ریچارد کارمیر، سخنگوی ارتش اوگاندا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت درگیری شدید میان دو طرف به کشته شدن 30 نفر از اعضای الشباب منجر شد. گروه الشباب نیز در بیانیه خود از کشته شدن 59 سرباز اوگاندایی خبر داد.

ماه اوت 2011 و در پی حملات گسترده ارتش سومالی و نیروی های اتحادیه آفریقا، الشباب از پایتخت سومالی بیرون رانده شد. با این حال این گروه افراطی هنوز کنترل بخشهای گسترده ای از مناطق روستایی سومالی را در دست دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها