جهاد اسلامی: اتحادیه عرب از درماندگی خارج شود

جهاد اسلامی: اتحادیه عرب از درماندگی خارج شود
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 05:24

مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اتحادیه عرب از حالت زبونی و درماندگی خارج شده و اسرائیل را مورد پیگرد قرار دهد.

العالم - فلسطین

داوود شهاب در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در پاسخ به این سوال که نشست سران گروه های مقاومت فلسطینی در منطقه ای مرزی با اسرائیل چه پیام هایی می تواند داشته باشد؛ گفت: نخست باید بگویم که این منطقه یک منطقه مرزی با اسرائیل نیست بلکه سرزمین ما است، سرزمینی که ما باید به آن بازگردیم. امروز نشست سران گروه های عمل ملی و اسلامی فلسطین برای تقویت ایده به چالش کشیدن اسرائیل انجام شد. ما در حال مقابله با اسرائیل و تروریسم سازمان یافته و دولتی اسرائیل هستیم. تروریسمی که بیش از هفتاد سال است اسرائیل علیه ملت فلسطین به کار می گیرد و ملت فلسطین قربانی این تروریست دولتی و ماشین کشتار اسرائیل است. این سرزمین را که شاهد حضور پرشور فلسطینی ها است و در روز جمعه راهپیمایی های بزرگ حق بازگشت در آن انجام شد اشغالگران اسرائیلی ویران کرده اند و این زمین را از تمامی عوامل زندگی و رویش محروم داشته اند. این زمین یک زمین زراعتی بوده است و نیازهای غذایی ملت در محاصره غزه را تامین می کرد اما اشغالگران این زمین را به زمینی بایر تبدیل کرده اند. پیام ما این است که این سرزمین بار دیگر به ما بازخواهد گشت تا در آن کشت و کار انجام شود و بار دیگر این زمین آباد خواهد شد و ملت فلسطین مصمم است که به راه خود برای بازگشت به سرزمینی که از آن بیرون رانده شده ادامه دهد. به خواست خدا طی هفته های آینده راهپیمایی های حق بازگشت در این منطقه ادامه پیدا خواهد کرد. این زمین زمین ما است و ما از همین زمین به سوی قدس حرکت خواهیم کرد و با تروریسم صهیونیست ها مقابله خواهیم کرد.

شهاب ادامه داد: اسرائیل مدت هاست که علیه فلسطینیان نبرد به راه انداخته است. محاصره ظالمانه نوار غزه یکی از اشکال این جنگ ظالمانه و تجاوزگری اسرائیل است. این رژیم دو میلیون فلسطینی را در محاصره قرار داده است. کسی مانند آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل امروز می گوید که ما با تشکیل کمیته تحقیق درباره فلسطینیان کشته شده در روز جمعه موافق نیستیم. لیبرمن از نظامیانی که اقدام به کشتار افراد بیگناه کرده بودند تقدیر می کند. این جوانانی که به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند مگر چه گناهی کرده بودند جز اینکه به صورت مسالمت آمیز دست به راهپیمایی زده بودند.

آنچه در روز جمعه رخ داد بر مشروعیت مقاومت فلسطین برای مقابله با اشغالگران افزود. جنایتی که صهیونیست ها در روز جمعه مرتکب شدند حق ما در بکارگیری تمامی اشکال مقاومت علیه اشغالگران  اسرائیلی را تقویت کرد.

وی گفت: ما از اتحادیه عرب می خواهیم که از این حالت زبونی و درماندگی خارج شود و رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایت هایی که در حق فلسطینیان مرتکب شده و می شود مورد پیگرد قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها