تحولات امنیتی عراق؛

تسلط نیروهای عراقی بر «جاده مرگ»/«خونریز داعش» در الانبار کشته شد

تسلط نیروهای عراقی بر «جاده مرگ»/«خونریز داعش» در الانبار کشته شد
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 10:24

نیروهای امنیتی عراق ضمن به دست گیری کنترل جاده «طوزخورماتو- کرکوک» موفق شدند علاوه بر کشتن 9 تروریست داعش در استان الانبار، در موصل نیز 11 عنصر وابسته به این گروه را بازداشت کنند.

العالم _ عراق

 «علی الحسینی» سخنگوی گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند کنترل کامل جاده ای را به دست گیرند که شهرستانهای «طوزخورماتو و کرکوک» را به هم وصل میکند. این جاده، ملقب به «جاده مرگ» است.

نیروهای عراقی همچنین دهها جاده را که داعش در «مطیبجة» و شرق «صلاح الدین» در آن عبور و مرور داشت، قطع کردند.

به گفته الحسینی، هدف از این عملیات تأمین امنیت جاده بغداد-کرکوک و تعقیب عناصر داعش و «جدایی طلبان» و تسلط کامل بر این جاده است.

روزنامه الحیاة عربستان اعلام کرد که الحشد الشعبی از دو روز پیش عملیاتی را در جنوب طوزخورماتو آغاز کرد که هدف آن پایان دادن به تهدید امنیتی جاده کرکوک-بغداد است.

در استان «الانبار» نیز منابع اطلاعاتی اعلام کرد که یک گروه امنیتی ویژه، عملیات برق آسایی را در مناطق بیابانی این استان انجام دادند که در پی آن «ابوطه التونسی» ملقب به «خونریز داعش» به همراه 9 نفر از همراهان وی کشته شد.

به گفته این منابع، این عملیات پس از دریافت اطلاعات دقیقی از محل حضور تروریستها آغاز شد و نیروهای امنیتی عراق، تونلهایی را کشف کردند که در داخل آن سلاح، قرصهای مخدر و مشروبات الکلی وجود داشت.

در غرب الانبار هم در جریان حملات هوایی جنگنده های عراقی به دو خودروی متعلق به داعش در اطراف شهر «الرطبه» شش عنصر این گروه کشته شدند.

وزارت کشور عراق در همین راستا خبر داد که در شهر موصل 11 تروریست داعش را بازداشت کرده است.

در استان «نینوا» هم، در حال حاضر نیروهای عراقی در اطراف «سنجار» و داخل آن مستقر هستند. این نیروها شامل ارتش، الحشد الشعبی و پلیس محلی عراق است و کنترل مرزهای اداری سنجار تا مرزهای سوری را در دست دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها