زنان فلسطینی در آلمان، به یاری قدس شتافتند

زنان فلسطینی در آلمان، به یاری قدس شتافتند
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 15:29

'قدس پایتخت ما' عنوان هفتمین کنفرانسی است که زنان فلسطنیی در برلین پایتخت آلمان برگزار کردند تا به یاری قدس شریف بشتابند.

العالم- فلسطین اشغالی

 در این کنفرانس 'دیمه طهبوب' عضو پارلمان اردن ، 'تامر المسحال' مجری شبکه الجزیره و 'جهاد الرجبی' روزنامه نگار و فعال رسانه ای و تعدادی از فعالان و نمایندگان جمعیت های فلسطینی در خارج حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این کنفرانس در باره حوادثی که در تظاهرات 'بازگشت' به مناسبت روز زمین برگزار شد و همچنین اهمیت قدس و حق بازگشت فلسطینیان آواره به سرزمین های اشغالی فلسطین و نیاز به حفظ آن علی رغم گذشت 70 سال از حادثه نکبت گفت و گو کردند.
روز نکبت 15 مه 1948، روزی استثنایی برای فلسطین و اعراب بود در این روز، فلسطینیان شاهد سه واقعه بزرگ بودند، حذف نام فلسطین از نقشه جغرافیای سیاسی، به وجود آمدن رژیم غاصب اسراییلی و شروع جنگ اول اعراب و اسراییل.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 15 آذر 96 در سخنانی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد بزودی سفارت کشورش را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.
این تصمیم ترامپ با مخالفت های جهانی روبرو شد و اخیرا نیز در تظاهراتی که فلسطینیان به مناسبت روز زمین برگزار کردند و دوهفته نیز ادامه دارد نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست به سوی تظاهر کنندگان تیراندازی کرده و 16 فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی از تظاهر کنندگان زخمی شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها